hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش مبادلات اقتصادی درپایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

افزایش مبادلات اقتصادی درپایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه های مرزی شمال استان در ۲ماهه نخست سالجاری به ۳۶۵ هزار و ۸۷۳تن کالا رسید.

به گزارش رویدادایران به نقل روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک استان را در ۲ ماهه نخست سالجاری ۱۶۳هزارو۱۸۸تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴درصدی را داشته است.

وی با اشاره به میزان ۱۵۰ هزارو ۹۹۸ تن صادرات در این مدت گفت: گاز مایع ،قیر، بنزین، سیمان و فرآورده های لبنی عمده ترین کالاهای صادراتی ازپایانه های مرزی استان و برنج،کنجدوموز از مهم‌ترین کالاهای وارداتی به کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پایانه های مرزی سیستان وبلوچستان در زمینه اقتصادمقاومتی پتانسیل بالایی دارند وبه منطور استفاده هرچه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان عملیات طرح توسعه محوطه‌ پایانه مرزی میلک و همچنین طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل وسرعت بخشی به جابجایی وتردد مسافران، ترانزیت و حمل ونقل بین المللی کالا توسط این اداره کل درحال انجام است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد