hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ساخت دو هزار واحد مسکونی درسیستان وبلوچستان

ساخت دو هزار واحد مسکونی درسیستان وبلوچستان

دو هزار واحد مسکونی در قالب 3 تفاهم نامه مشترک با نهاد های حمایتی در سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد

به گزارش رویداد ایران مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت : سه تفاهم نامه مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بنیاد مستضعفان ، کمیته امداد حضرت امام و بسیج مستضعفان سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با هدف کمک به نیازمندان به امضا رسیده است

بیک مداح افزود: در قالب تفاهم نامه دو جانبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان ، هزار و 368 واحد در حال ساخت است که 90 درصد این سهمیه در 3 شهرستان قصرقند – چابهار - زهک هدف طرح محرومیت زدایی و 170 واحد یعنی 10 درصد سهمیه در 5 شهرستان زابل – ایرانشهر – مهرستان – سیب و سوران - خاش احداث خواهد شد.

وی اطهار داشت: : در این تفاهم نامه افراد واجد شرایط پس از شناسایی ، تایید و معرفی توسط بنیاد مستضعفان ، از تسهیلات 100 میلیون تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح ویژه مسکن روستایی و 70 میلیون تومان کمک بلاعوض 50 میلیون تومان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 20 میلیون تومان بنیاد مستضعفان بهره مندخواهند شد .
وی همچنین با اشاره به پیشرفت در اجرای این تفاهم نامه گفت : برای هزار و 67 متقاضی تشکیل پرونده شده است و برای دریافت تسهیلات بانکی با 421 متقاضی ، عقد قرارداد شده است و 165 واحد نیز به مرحله اجرای گچ و خاک و نصب درب و پنجره رسیده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در زمینه تفاهم نامه سه جانبه با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت : در این تفاهم نامه ساخت 10 هزار واحد مسکونی در کل کشور دنبال می شود که احداث 624 واحد مسکونی سهم استان سیستان و بلوچستان است.
وی همچنین به تفاهم نامه 5 جانبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:این تفاهم نامه هم بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ،بسیج سازندگی سپاه و بنیاد مستضعفان با هدف ساخت 40 هزار واحد مسکونی در کل کشور به انعقاد رسیده است که سهم سیستان و بلوچستان در این تفاهم نامه 300 واحد است.
بیک مداح افزود: در این تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عهده دار نظارت بر اجرا و اعطای تسهیلات 100 میلیون تومانی است، کمیته امداد امام خمینی(ره) 65 تا 70 میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه میدهد و موضوع ساخت و ساز هم توسط بسیج سازندگی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) دنبال می شود.
وی در ادامه گفت: این تفاهم نامه در مرداد ماه سال 1400 منعقد شده است اما به تازگی لیست واجدان شرایط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام شده است که با دریافت پرونده کمیته امداد این متقاضیان و واجدالشرایط بودن متقاضیان ، به بانکهای عامل معرفی خواهند شد .


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد