hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۰۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات احداث واحد‌های تولیدی و صنعتی در سیستان و بلوچستان

۱۰۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات احداث واحد‌های تولیدی و صنعتی در سیستان و بلوچستان

معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان گفت : ۱۲۷ مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بود، که از این تعداد ۲۷ مصوبه انجام، ۷۸ مصوبه در حال اجرا است و ۲۲ مصوبه نیز درد ست پیگیری است.

به گزارش رویدادایران  معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان گفت : ۱۲۷ مصوبه  سفر رئیس جمهور به استان بود، که از این تعداد ۲۷ مصوبه انجام، ۷۸ مصوبه در حال اجرا است و ۲۲ مصوبه نیز درد ست پیگیری است.

مرتضوی افزود : چهار هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست جمهور و از بخش منابع عمومی، اعتبارات دستگاه های اجرایی و منابع استانی در سال ۱۴۰۰ به سیستان و بلوچستان ابلاغ، تخصیص و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جای جای سیستان و بلوچستان طرح های مختلفی در دست اجرا است، گفت : طرحهای راه و شهرسازی، طرح های  وزارت نیرو سه نیروگاه ۴۲ مگاواتی و انتقال آب از دریا، طرحهای جهادکشاورزی و سایر طرح های مختلف باعث شده علاوه بر رونق این منطقه، بخش خصوصی نیز جهت سرمایه گذاری ورود کند.

معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص وضعیت آب این منطقه، تصریح کرد: پیگیری های لازم توسط همکاران وزارت خارجه جهت انتقال آب هیرمند از سمت افغانستان در حال انجام است و علاوه بر این، موضوع انتقال آب از دو دشت تهلاب و حرمک در حال انجام است.

وی ادامه داد: بازچرخانی فاضلاب جهت استفاده صنعتی و کشاورزی و انتقال آب از دریای عمان که با تعیین پیمانکار در  مرحله اجرایی قرار می‌گیرد از دیگر برنامه‌های دولت در این استان است.

وی با بیان اینکه یکی از پیش ران های اقتصاد و اشتغال موضوع مسکن است، گفت: جهت احداث ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی منابع لازم از جمله تامین زمین انجام شده و سیستان و بلوچستان از استان های پیشتاز در این بخش است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: صنعت و معدن، بازرگانی، مسکن و کشاورزی از جمله بخش های مهم در بخش اشتغال است که برنامه های لازم برای بهره برداری از این حوزه ها انجام شده است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد