hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > توزیع علوفه یارانه دار جهت حمایت از دامداران منطقه سیستان

توزیع علوفه یارانه دار جهت حمایت از دامداران منطقه سیستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : با توجه به خشکسالیهای شکننده و کمبود علوفه و مشکلات بوجود آمده برای دامداران، سازمان جهاد کشاورزی امسال برای اولین بار در سطح وسیع، اقدام به تهیه علوفه خشبی (کاه، بیده و سیلوی ذرت) از داخل و خارج استان نموده و بصورت یارانه دار در اختیار دامداران این منطقه قرار داده است.

به گزارش رویدادایران خشکسالی های ممتد و عدم آورد رودخانه هیرمند و بدنبال آن نابودی مراتع سیستان، پرورش دام را برای دامداران در این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه نموده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در جریان بازدید از منطقه سیستان گفت : با توجه به خشکسالیهای شکننده و کمبود علوفه و مشکلات بوجود آمده برای دامداران، سازمان جهاد کشاورزی امسال برای اولین بار در سطح وسیع، اقدام به تهیه علوفه خشبی (کاه، بیده و سیلوی ذرت) از داخل و خارج استان نموده  و بصورت یارانه دار در اختیار دامداران این منطقه قرار داده است.
غلامرضا سرگزی افزود از نیمه دوم اردیبهشت ماه تاکنون ٢ هزار و ٣٠٠ تن کاه گندم،  یکهزار و ٨٠٠ تن سیلوی ذرت بسته بندی شده و یک هزار تن بیده به منطقه حمل گردید و روند کار همچنان ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد برای تامین علوفه مورد نیاز دامداران، علاوه بر کاه و ذرت سیلو شده، یونجه خشک (بیده) نیز تهیه و در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اذعان داشت از ابتدای سال گذشته تاکنون ٧٠ هزار  تن انواع نهاده دامی یارانه دار شامل جو، ذرت، مخلوط جو و ذرت و کنسانتره بین دامداران ۵ شهرستان حوزه سیستان  توزیع شده که نسبت به مدت مشابه بیش دو برابررشد داشته است.
گفتنی است بمنظور کمک به دامداران برای مقابله با خشکسالی و تأمین علوفه، برای اولین بار مجوز واردات کاه از افغانستان به منطقه سیستان نیز صادر شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد