hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هیاتی از ایران برای حل مشکلات حق‌آبه رود هیرمند به افغانستان سفر می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

هیاتی از ایران برای حل مشکلات حق‌آبه رود هیرمند به افغانستان سفر می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: به زودی قرار است هیاتی از ایران به افغانستان سفر کند که هم در خصوص حق آبه و هم مشکلات مرزی که به وجود آمده رایزنی‌هایی با طالبان داشته باشد.

به گزارش رویدادایران به نقل از شفقنا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: به زودی قرار است هیاتی از ایران به افغانستان سفر کند که هم در خصوص حق آبه و هم مشکلات مرزی که به وجود آمده رایزنی‌هایی با طالبان داشته باشد.

فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص تحرکات طالبان در مرزهای غربی کشور، اظهار کرد: تحرکات طالبان در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به ناپختگی آنها باز می‌گردد که به قوانین مرزی آشنا نیستند و در نهایت مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد می‌کنند که با برخورد جدی مسوولین ایران مواجه شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص حق آبه ایران از رود هیرمند، اظهار کرد: در این زمینه طالبان یکی به نعل می زند یکی به میخ اما با توجه به شرایط بحرانی و احتمال خشکسالی، طالبان باید هر چه سریع تر موضع حق آبه را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد.

مالکی با بیان اینکه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با طالبان ادامه دارد، گفت: به زودی قرار است مقاماتی از طالبان به ایران بیاید و هیاتی هم از ایران هم به افغانستان سفر خواهد کرد که هم در خصوص حق آبه و هم مشکلات مرزی که به وجود آمده رایزنی‌هایی صورت بگیرد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد