hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مسوولان ارشد اصفهان بر پاسخگو بودن روابط عمومی‌ها تاکید دارند

مسوولان ارشد اصفهان بر پاسخگو بودن روابط عمومی‌ها تاکید دارند

- مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری اصفهان گفت: مسوولان ارشد استان در دولت مردمی سیزدهم بر ضرورت و اهمیت رُکن بنیادی روابط عمومی یعنی پاسخگویی تاکید دارند.

احمدرضا ضیایی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان، وظیفه ذاتی و ویژگی مُحرز روابط عمومی حرفه‌ای را پاسخگویی عنوان کرده است، افزود: این شورا بطور مکرر به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تشکیل جلسه می دهد و در آن بر پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به رسانه ها تاکید می‌شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، تسریع در پاسخگویی را رُکن پایه‌ای روابط عمومی‌ها دانست و اظهار داشت: سازمان‌ها با تکیه بر دانش روابط‌ عمومی، موجب تنویر و تجلی افکار عمومی خواهند شد.
وی تاکید کرد: روابط‌عمومی‌ها با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای می‌توانند فرصت‌ها و تهدیدهای یک سازمان را به موقع تشخیص دهند و آنها را به فرصت تبدیل کنند.

ضیایی با بیان اینکه افزایش سواد رسانه‌ای یک روابط عمومی در واقع سرمایه‌گذاری برای آن سازمان و نهاد است، افزود: ضعف سواد رسانه ای روابط عمومی ها باعت می‌شود که فعالیت‌های بخش روابط‌ عمومی اَبتر و ناتمام بماند.

وی با اشاره به اینکه رویکردهای اثرگذار رسانه تا حد زیادی مسئولیت‌های روابط عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها با درک موثر از ظرفیت رسانه‌ها و ایجاد کانال‌های ارتباطی با آنها ظرفیت بزرگی را برای کار خود فراهم می‌کنند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی حرفه ای و اخلاق مدار هرگز به نقل قول اخبار و وقایع بدون ذکر منبع مبادرت نمی‌کند زیرا اخبار سیاه و خاکستری، آفتی است که در صورت فراگیر شدن، صاحبان رسانه و متصدیان روابط‌عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز پدیده شایعه می شود.
ضیایی با اشاره به گسترش ارتباطات و عرصه روابط عمومی دیجیتال، گفت: ایجاد درگاه جذاب و چند منظوره از طریق فضای مجازی، استفاده از ابزار جدید و اثرگذار برای تسریع و تسهیل در ارتباط با رسانه، دقت و سرعت در پوشش اخبار و اشاعه محتواهای خبری از طریق کانال ارتباطی، مطبوعات و فضای مجازی از مهمترین راهبردهای ارتباطی در عرصه روابط‌عمومی دیجیتال است.
وی، فقدان نگرش علمی، کارشناسی و حرفه‌ای به این رشته، نداشتن قانون و ساختار، عدم حمایت لازم از سوی برخی از مدیران، کمبود نیروی انسانی متخصص، فقدان معیارهای علمی و تخصصی برای انتصاب مدیران و کارشناسان روابط عمومی و نداشتن ردیف اعتباری بویژه برای روابط عمومی دولتی را از عمده مشکلات این بخش برشمرد.

۲۷ اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد