hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۴۵۸ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند

۴۵۸ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار کرد : تعداد 458 هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر در دهک های یک تا سه هستند که به صورت خودکار و سیستمی بیمه شده‌اند

به گزارش رویداد ایران مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار کرد : تعداد 458 هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر در دهک های یک تا سه هستند که به صورت خودکار و سیستمی بیمه شده‌اند

شهریار شهرکی گفت : بیمه سلامت پارسال ۵۵۴ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی استان و ۲۸۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت کرده که این امر در چند  سال گذشته بی سابقه بوده است. 

وی افزود : بیمه سلامت برای اولین بار تمامی بدهی ها از سال ۹۶ تاکنون را پرداخت کرده و هیچ‌گونه بدهی بابت سال گذشته به بخش خصوصی و دولتی ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان عنوان کرد : سایر دهک ها نیز تمدید سیستمی شدند اما براساس آخرین بخشنامه به این افراد نیز پیامکی ارسال می شود تا به دفاتر پیشخوان مراجعه و در مورد تمدید بیمه اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: دهک های یک تا سه که جزو افراد نیازمند و آسیب پذیر جامعه هستند به صورت رایگان، دهک چهار ۱۰ درصد، دهک پنج و ۶ با ۲۵ درصد، دهک هفت و هشت با ۵۰ درصد و دهک ۹ و ۱۰ با صد درصد باید هزینه پرداخت کنند.

وی گفت: در سنوات گذشته براساس توافق صورت گرفته بیمه شدگان سلامت همگانی باید صرفا به مراکز دولتی مراجعه می کردند اما در سیستان و بلوچستان براساس همان توافق بیمه شدگان می توانند به بخش خصوصی نیز مراجعه و از خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: همچنین تاکنون ۳۶ پزشک خانواده عمومی و متخصص جمعیتی بیش‌از ۳۴ هزار نفر در استان را تحت پوشش قرار داده اند.

وی اظهارداشت: نسخه الکترونیک که از اواخر سال ۹۸ در سراوان و اوایل سال ۹۹ در کل استان اجرایی شد، در واقع یک مگاپروژه کشوری است که با همکاری علوم پزشکی و وزارت ارتباطات به صورت کامل اجرایی شد.

شهرکی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود ویروس کرونا تیم های عملیاتی در سطح استان تشکیل و هماهنگی های لازم صورت گرفت تا برنامه نسخه نویسی الکترونیک اجرایی شود و این مهم تا اواخر شهریور به اتمام رسید و با وجود پراکندگی زیاد جمعیت در استان پزشکان بخش خصوصی و دولتی به صورت کامل نسخه الکترونیکی صادر کردند.

وی گفت: ۲ میز خدمت جهادی نیز تاکنون توسط بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: همچنین تاکنون ۳۰۵ بیمار در استان با هزینه ۵۳۰ میلیون تومان خدمات نازایی دریافت کردند.

وی بیان کرد: خدمات نازایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و تا سه نوبت بابت زوج های نازا پرداخت می شود که سقف سنی خانم ها در این زمینه ۴۹ سال است.

شهرکی گفت: بیمه سلامت همچنین زندانیان، افراد مجهول الهویه، افراد مبتلا به مواد مخدر و اتباع بیگانه را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: ۷۰۰ نفر بیمار خاص نیز از خدمات بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان بهره مند هستند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد