hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تحت پوشش 468 هزار نفر در قالب اجرای برنامه «پوشش همگانی بیمه سلامت»به صورت رایگان

به مناسبت هفته سلامت صورت می گیرد :

تحت پوشش 468 هزار نفر در قالب اجرای برنامه «پوشش همگانی بیمه سلامت»به صورت رایگان

در راستای اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت در استان سیستان و بلوچستان هم 468هزار نفر از مزایای این طرح به صورت رایگان برخوردار می شوند.و از مزایای بیمه سلامت بهره مند شدند.

به گزارش رویداد ایران مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اجرای برنامه «پوشش همگانی بیمه سلامت» از بیمه شدگان و به مناسبت هفته سلامت که از 17 تا 23 اردیبهشت ماه می باشد، اظهار داشت: طرح «پوشش همگانی بیمه سلامت» در سراسر کشور اجرا شد که حدود 5 میلیون و 400 هزار نفر در سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت در استان سیستان و بلوچستان هم 468هزار نفر از مزایای این طرح به صورت رایگان برخوردار می شوند.و از مزایای بیمه سلامت بهره مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: فرایند این طرح به شکلی است که افراد در سه دهک پایین درآمدی از طریق وزارت رفاه به سازمان بیمه سلامت کشور معرفی شدند و به صورت سیستمی و بدون مراجعه این افراد مشمول پوشش بیمه‌ای سلامت به صورت رایگان قرار گرفتند که بعد از آن اطلاع رسانی به صورت پیامکی به بیمه شدگان ارسال شده است.

دکتر شهرکی با اشاره به نحوه دریافت بیمه شدگان تحت پوشش تصریح کرد: بیمه شدگان در صورت مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی از پوشش بیمه‌ای کامل برخوردار خواهند شد یعنی در زمان بستری فقط با پرداخت 10 درصد فرانشیز تشخیصی درمانی و در صورت مراجعه به مراکز سرپایی هم با پرداخت 30 درصد می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی در ادامه توضیح داد: در صورت مراجعه بیمه شدگان به بخش خصوصی و رعایت نظام ارجاع و پزشک خانواده، این مسیر هم امکان پذیر است و بیمه‌شدگان می توانند از مزایای بخش خصوصی هم استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آمار دقیق از افراد فاقد پوشش درمانی در سطح استان در دسترس نیست اما پیش‌بینی می‌شود 5 درصد از افراد ساکن در استان که فاقد پوشش بیمه‌ای باشند با تدابیری که اتخاذ شده آنها را شناسایی خواهیم کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری همه افراد استان از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد