hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همایش ساحل‌نشینان در شهر ساحلی چابهار برگزار می‌شود

همایش ساحل‌نشینان در شهر ساحلی چابهار برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: همایش ساحل‌نشینان در مردادماه امسال با حضور نمایندگان ۷ شهر ساحلی کشور در چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، علیرضا جلالزایی در جلسه شورای راهبردی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در فرمانداری چابهار برگزار شد، اظهار کرد: همایش ساحل‌نشینان در مردادماه امسال با حضور نمایندگان ۷ شهر ساحلی کشور در چابهار برگزار می‌شود.

  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: پارک بهاران چابهار به بخش خصوصی واگذار شده و این امر در نگهداری و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران موثر خواهد بود.

  

این مسؤول ادامه داد: برای حفظ تالاب صورتی آمادگی داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست اقدامات موثری انجام دهیم.

  

وی بیان کرد: بوم‌گردی‌ها حاصل نگاه مردم روستاها و مناطقی است که می‌توانند در صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه تاثیرگذار باشند بنابراین از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

  

جلالزایی گفت: تعداد تخت‌های اقامتی استان ۸ هزار تخت بوده و باید با همکاری همه بخش‌ها این تخت‌های سامان‌دهی شده و به این میزان افزوده شود تا با افزایش ورود گردشگران با مشکل مواجه نشویم.

  

وی اضافه کرد: ۴۰ تابلوی راهنمای گردشگری برای جانمایی در جاده‌های سطح استان فراهم شده که به زودی نصب خواهد شد.

  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: صنایع‌دستی استان با روستای جهانی کلپورگان دچار تحولی بزرگ شد و قرار است در اینده چهارمین اثر جهانی استان نیز ثبت شود و با این اقدام، استان سیستان و بلوچستان با استان‌های اصفهان و یزد در ثبت‌های جهانی برابری خواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد