hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نگاه به شوراها نباید مانند سرمایه‌گذاری در یک شرکت سهامی باشد

امام جمعه زاهدان:

نگاه به شوراها نباید مانند سرمایه‌گذاری در یک شرکت سهامی باشد

شوراها یکی از مظاهر مردم سالاری دینی هستند و عده‌ای از مردم انتخاب می‌شوند تا امور شهر را بر عهده بگیرند و در مجموعه معارف دینی بر بحث مشورت تاکید شده است.

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ، آیت‌الله مصطفی محامی در همایش روز شوراها که به میزبانی شورای شهر زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: شوراها یکی از مظاهر مردم سالاری دینی هستند و عده‌ای از مردم انتخاب می‌شوند تا امور شهر را بر عهده بگیرند و در مجموعه معارف دینی بر بحث مشورت تاکید شده است.

امام جمعه زاهدان به بیان آسیب‌های پیش روی شوراها پرداخت و در ادامه خواستار برنامه‌ریزی برای جلوگیری از این آسیب‌ها شد و افزود: یکی از این آسیب‌ها تاخیر در تصمیم‌گیری و همچنین تصمیم‌گیری غلط است به نحوی که تا فرآیند تصمیم‌گیری طی شود و تصمیم به اجرا در آید مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد.

وی بیان کرد: آسیب دیگر این است که کسی مسئولیت قبول نمی‌کند و اینگونه بیان می‌شود که من نیز مخالف این تصمیم بودم اما در نهایت مصوب شد و در پایان از هر که سوال شود بر عهده نمی‌گیرد و مشخص نمی‌شود که این تصمیم چگونه اتخاذ و به اجرا در آمده است.

 محامی ادامه داد: آسیب سوم این است که گاهی نگاه به شوراها همانند سرمایه‌گذاری در یک شرکت سهامی است به نحوی که افراد روی نامزد شورا سرمایه‌گذاری و هزینه‌های تبلیغات او را فراهم می‌کنند و پس از اینکه هدف حاصل شد دنبال سود خود هستند و در این بین مردم آسیب می‌بینند و دچار مشکل می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امیدواریم اعضای شورای اسلامی در سطح استان با نگاه جهادی و خدمت صادقانه به مردم به تلاش و فعالیت بپردازند و نظارت‌ها را تقویت کنند تا دچار اینگونه آسیب‌ها نشوند.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید به صورت مستمر دنبال برگزاری جلسات کاری باشند تا با استفاده از تجربیات و هم‌فکری به تدریج بر حل مشکلات شهر‌ها فائق آیند

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد