hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > استقلال مالی در زنان با چه پیامدهای مثبت و منفی همراه است؟

استقلال مالی در زنان با چه پیامدهای مثبت و منفی همراه است؟

استقلال مالی در زنان به علاوه پیامدهای مثبتی که برای خود آن ها به وجود می آورد می تواند از خانواده نیز از نظر مالی حمایت هایی انجام دهد.

با کمال خوشبختی در عصر امروز استقلال مالی در زنان بیش از گذشته دیده می شود. این در حالی است که هنوز بسیاری از خانواده ها در سنت دیرینه خود باقی مانده اند و اجازه این کار را به خانم ها نخواهند داد. این دسته از خانواده ها در این باورند که با استقلال پیدا کردن خانم از نظر مالی ممکن است که نظم خانواده به هم ریخته و آن ها را دچار مشکلاتی کند. گفتنی می باشد که با گذشت زمان و ورود خانم ها به دانشگاه و تخصصی شدن کارها بیش از قبل این تعصب های نابه جا به کنار رفت و خانم ها نیز در جامعه حضور پررنگی از خود را دارا شدند.

نکاتی در رابطه با استقلال مالی در زنان

چگونگی استقلال مالی در زنان

اگر چه که این امر برای خانم ها می تواند کلید موفقیت برای بسیاری از موارد به شمار آید اما گفتنی می باشد که اگر در چیزی تعادل برقرار نشود به مراتب می تواند مشکلاتی را در خانواده و خود آن ها به وجود آورد. همانطور که هر چیزی به همراه معایبی که دارد می تواند مزایایی در پی داشته باشد برای خانم ها نیز صدق می کند و این به توانایی آن ها باز می گردد که همزمان در کار کردن در خارج از منزل به کار های خانه نیز رسیدگی می کنند. در ادامه به خوبی با این موضوع آشنا خواهید و می توانید در نهایت تصمیم بگیرید که استقلال مالی در زنان امری مفید است یا خیر.

استقلال مالی در زنان به این منظور است که آن ها از منبع درآمدی برخوردار می باشند که با کار کردن در طی روز به آن دست پیدا می کنند. این دسته از خانم ها به مراتب از دیگر خانم های خانه دار از آزادی عمل بیشتری برخوردار می باشند. با ایجاد تغییراتی مثبت در زندگی افراد چنین پیش آمد که خانم ها در مشاغل های تخصصی به مانند پزشکی و مهندسی نیز به خوبی درخشیدند. این در حالی است که در گذشته نه چندان دور خانم ها از دایره کاری محدودتری برخوردار بودند و از تنزل رتبه در برابر آقایان در عذاب بودند. همچنین با کنار رفتن تبعیض جنسیتی به مراتب خانم ها را می توان در مقام های سیاسی، اقتصاد، تصمیم گیری های مهم کشور مشاهده کرد. این تغییر الگوی کاری و رفتاری در زندگی خانم ها از اهمیت به سزایی برخوردار شد که جنبه های مهمی از زندگی آن ها را در بر می گرفت.


فواید استقلال مالی خانم ها

گفتنی می باشد که استقلال مالی در زنان برای آن ها و خانواده ها مفید است و به راحتی می توان تفاوت های یک شخص کارمند را با خانه دار را بررسی کرد. در ادامه به معرفی برخی از پیامد های مثبت کار کردن خانم ها در خارج از منزل پرداخته ایم.

پیامد های استقلال مالی در زنان

  • احساس خشنودی

این طبیعی است که کسب درآمد و پول برای هر شخصی از اهمیت به سزایی برخوردار است و این در موقعی شیرین می شود که خود برای به دست آوردن تلاش کرده باشید. خشنودی و رضایت از کار و پولی که بخاطر آن دریافت خواهید کرد برای هر خانمی بسیار مهم است که می تواند آن را جزء زمان های دلخواه در زندگی به شمار آورد. به طور کلی این رضایت درونی زمانی برای خانم به وجود می آید که احساس می کند به اندازه کافی در این زندگی کافی بوده و می تواند مهارت های خود را در جایی که برای آن ارزش قائل هستند، ارائه کند. در حالتی دیگر نیز برای تامین نیازهای روزانه به فردی دیگر برای حمایت مالی احتیاجی ندارد.

  • افزایش عزت نفس

هر گاه که خانمی از نظر مالی به استقلال خوبی دست پیدا کند به مراتب نیز از عزت نفس خوبی برخوردار می شود. هر زمان که به کمک مهارت خود به کسب درآمد بپردازید در نهایت خیال خود را از خرج و مخارج طی ماه، اقساط و اجاره خانه راحت خواهید کرد. بالا رفتن انرژی و اعتماد به نفس از فواید اصلی در استقلال مالی در زنان به شمار می آید که می تواند آن ها را برای ادامه زندگی همراهی و حمایت خوبی نماید.


اشتباهات استقلال مالی در زنان

  • افزایش ارتباط اجتماعی

به طور کلی با حضور پیدا کردن در اجتماع می توانید افراد بیشتری را شناسایی کنید و همچون به کیفیت روابط خود توجه ویژه ای داشته باشید. به طور کل با ارتباط و معاشرت در خارج از منزل می توانید تجربیات جدید در زندگی کسب کرده و از چالش هایی که هر شخص در زندگی کاری و شخصی اش برخوردار است اطلاع پیدا کنید تا در نهایت برای زندگی خود آن ها را به کار گرفته و از تجارب آن به نحو احسن استفاده کنید.

بهبود مهارت های ارتباطی در زمینه های کاری برای خان های می تواند امری مهم به شمار آید که می تواند در زندگی آن ها نقش مهمی را ایفا کرده باشد.

  • کمک به اعضای خانواده

خانم هایی که از شغل بیرون برخوردار است می دانند که پول به دست آوردن به سختی انجام می شود اما در خرج کردن به آنی می تواند آن را انجام دهند. از این رو توجه ویژه ای در نحوه خرید و خرج کردن پول دارند تا به مشکل چندانی در خانواده بر نخورند. این دسته از خانم ها به نسبت دیگر افراد از نگاه واقع بینانه تری به شرایط اقتصادی برخوردار هستند که از این رو در زمان بروز مشکلات مالی می توانند از حامیان خوبی در خانواده به شمار آیند.

همچنین این توانایی به آن ها کمک می کند تا آزادی بیشتری در رابطه با مخارج و موضوعات مالی داشته باشند و با قرار گرفتن در جامعه از همه چیز اطلاع داشته باشند و دورنمای خوبی از نظر رشد اقتصادی در خانواده خود برخوردار باشند.

اثر استقلال مالی در زنان

  • مدیریت زمان

مدیریت زمان در خانم هایی که شاغل هستند بیش از دیگر افراد دیده می شود و از این رو برنامه ریزی منظمی در طول زندگی دارند که طبق آن برای پیش رفتن درست برنامه ها، به اقداماتی می پردازند. آن ها می توانند کارهای خانه و فرزند را به خوبی مدیریت کرده و در نهایت از برنامه منظمی برای تربیت آن ها برخوردار باشند. این در حالی است که برخی از خانم ها در ابتدای شاغل بودن با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که با مرور زمان بهتر می توانند از عهده آن ها برآیند.

  • برخورداری از رفاه و  آرامش بیشتر

این را می توان با قاطعیت بیان کرد که اگر خانم و آقا در کنار یکدیگر کار کنند در نهایت می توانند رفاه و آرامش بیشتری در زندگی برای خانواده خود تامین کنند. همچنین رابطه زناشویی در خانواده هایی که استقلال مالی در زنان وجود دارد از نقش پررنگی تری برخوردار است و با وابسته نبودن خانم از نظر مالی به مرد خانواده می توان تاثیرات مثبت بسیاری برای زندگی و کیفیت روابط آن ها در پی داشته باشد.

استقلال مالی در زنان به چه صورت است؟

پیامد های منفی

همانطور که استقلال مالی در زنان می تواند تاثیرات مثبت متعددی در پی داشته باشد باید در نظر بگیرید که در این بین برخی معایب و پیامد های منفی وجود دارد که در نهایت برای خانم ها به وجود آمده که برخی از این موارد می تواند زنانگی آن ها را تحت شعاع قرار دهد.

  • کاهش انرژی

خستگی جسمی و روحی همراه با کاهش انرژی در این دسته از خانم ها به مرور بیشتر دیده می شود. این به دلیل مدیریت کارهای خانه به همراه شغلی است که در خارج از منزل مسئولیت آن را برعهده دارند. در صورتی که برای کار های خانه زن و شوهر در کنار یکدیگر از همکاری هایی برخوردار باشند به راحتی می توانند این مشکل را برطرف کنند.

گفتنی می باشد که در صورت وجود همکاری در بین زوجین به مراتب می توان صمیمیت زناشویی را در رابطه آن ها مشاهده کرد.

  • مراقبت از فرزند

از شایع ترین و اساسی ترین مشکلات در خانم ها شاغل، نگهداری از فرزند می باشد که از این رو بسیاری از آقایان در کار کردن خانم در خارج از منزل مخالف هستند. این طبیعی است که زوجین در زمان نبود یکی از آن ها در منزل باید به مراقب فرزند بپردازد و از این ور بسیاری از آن ها در زمان تقسیم این وظیفه به مشکل بر می خورند. اگر کودک را به خانواده و یا مهد کودک بسپارید نیز در کنار فوایدی و راحتی که برای شما دارد، باید به مشکلات دیگر برای خود کودک توجه کرد.

گفتنی می باشد که قانون کار برای خانم ها از استثناهایی برخوردار است که از این رو می توانید در برخی از مواقع از کمک اطرافیان و مهد کودک به همراه پرستار های معتبر استفاده کنید.

معرفی معایب استقلال مالی در زنان

  • مشکلاتی در خرج و مخارج

همچنین دیگر پیامد شاغل بودن خانم به این صورت است که بر خرج و مخارج و چگونگی خرج کردن آن ها در منزل اختلاف هایی به وجود می آید. در زمانی که خانم ها برای شراکت خود در خرج خانه حد و مرزی تعیین نکنند، طبیعی است که اول ماه این اختلاف را با همسر خود داشته باشند. بالا رفتن سطح توقعات همسر از همراهی خانم در خرج خانه به مراتب بالا می رود و این می تواند از نظر روانی خانم را برهم ریزد.

از این رو پیشنهاد می شود که زوجین در ابتدا برای خود حد و حدودی تعیین کنند تا در نهایت بر سر این موضوع به مشکل برنخورند.

  • دیدگاه منفی آقایان

همچنین ایجاد دیدگاه های منفی از آقایان در استقلال مالی زنان از دیگر مشکلاتی است که هر خانم در زمینه کاری زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کند. میل خانم ها به کسب درآمد و مخالفت همسر آن ها در زندگی می تواند اختلاف هایی به وجود آورد که در نهایت رابطه زناشویی آن ها را با مشکل مواجه خواهد کرد. به طور کلی این مشکل را می توان در زوج هایی مشاهده کرد که در زمان خواستگاری با یکدیگر به تفاهم نرسیده و این را حل نکرده اند، از این رو حالا که به زندگی مشترک وارد شده اند بر سر این موضوع با یکدیگر مشکل و اختلاف هایی دارند.

در این رابطه مشورت با مشاوره های خانواده و روانشناس می تواند تاثیرات موثر و پر رنگی را برای حفظ رابطه و صمیمیت آن ها ایفا نماید.

استقلال مالی در زنان یعنی چه؟

خطاهای شایع در بین خانم ها

در برخی از مواقع برخی از خانم ها به مشکلاتی دچار می شوند که آن به دلیل نبود مسئولیت خرج و مخارج خانه بر عهده آن ها است و از این رو در نحوه خرج کردن خود توجهی ندارند. این می تواند اختلاف هایی در کار کردن خانم در خانواده ها به شمار آید و حتی آن می تواند آینده آن ها به خطر بیندازد که با وجود کار کردن نیز از پس انداز چندانی برخوردار نیستند. در ادامه دیگر اشتباهاتی که خانم ها در طی زندگی استقلال مالی خود انجام می دهند، آشنا خواهید شد.

  • مدیریت اشتباه مالی

در برخی از مواقع خانم ها با خیال بر اینکه با خرید اجناس ارزان می توانند در نحوه خرج و مخارج کنترل داشته باشند خود را  در معرض اشتباه می اندازند و به این فکر نمی کنند که به همین نسبت این دسته اجناس چندان کیفیتی نخواهند داشت. با کمی تفکر در این زمینه می توانید متوجه شوید که خرید کالای با کیفیت می تواند مدت زمانی بیشتری برای شما کارای داشته باشد و این می تواند شما را از خرید ماهانه برای آن ها باز دارد. شاید در حالتی دیگر این فکر اقتصادی درست به نظر آید اما به طور کلی صرفه جویی و خرید کمتر برای پس انداز های طولانی مناسب تر است.

  • فقدان تعادل در خرج و مخارج

در شرایطی که متاهل باشید این عامل وجود دارد که برای همسر و فرزند خود چیزی کم نگذارید و تا جای توان برای آن ها خرج کنید. این می تواند از کنار گذاشتن و به اصطلاحی پس انداز پول در آینده برای شما جلوگیری به عمل آورد که از این رو باید توجه بیشتری به خرج و مسائل مالی خود داشته باشید. این در حالی است که برخی از خانم ها در کنار مخارج همسر و خانواده به رسیدگی خود نیز می پردازند.

معرفی فواید استقلال مالی در زنان

  • خرید های هیجانی

برخی از خانم ها پول خود را صرف خرید چیزهایی می کنند که صرفا برای آن ها حال خوبی ایجاد می کند و اما هیچ استفاده ای برایشان نخواهد داشت. این خرید های هیجانی و بدون تفکر می تواند شما را از اهداف مالی تا حدودی دور تر کند. چرا که این خریدها برای رفع استرس و یا چشم و هم چشمی ایجاد می شود که از این رو هیچ جنبه عقلانی را در پی نداشته و می تواند پس از گذشت مدت نه چندان طولانی خانه شما را از اقلامی پر کند که هیچ جنبه مصرفی نخواهد داشت و تنها پول هایتان را به هدر داده است.

  • مهمانی های متعدد

این می تواند برای هر خانمی پیش بیاید که به طور پیوسته از طرف دوست و آشنا به مهمانی دعوت شده و یا خود بخواهد که به مناسبت های کوچک دورهمی هایی تشکیل داده و در آن بریز و بپاش هایی برای سرگرمی و خوشگذرانی انجام دهد. این مهمانی ها از هزینه و خرج بالایی برخوردار هستند که می توانند شما را از نظر مالی در طی زمان ضعیف کنند. راه عقلانی برای کاهش این هزینه های بیخود، رد کردن دعوت آن ها برای مهمانی به طور  رسمی است. در غیر این حالت باید انتظار افت شدید از نظر مالی را در خانواده خود داشته باشید.

ازفیاش کیفیت زندگی با استقلال مالی

سخن پایانی

در پایان از مطلب آشنایی با فواید و پیامدهای منفی استقلال مالی در زنان باید توجه داشته باشید که توجه به اشتباهات ذکر شده نیز می تواند در این رابطه از اهمیت به خصوصی برخوردار باشد. همچنین استقلال مالی در زنان از جهاتی برای خانواده مفید است اما در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند تنها خستگی های روحی و جسمی بدون پس انداز های طولانی مدت مالی برایتان در پی داشته باشد.

این استقلال های مالی در صورت مدیریت صحیح می تواند خانواده و خود را از هر نیازی تامین کند و این طبیعی است که پول می تواند بسیاری از مهمات زندگی را تامین کرده و به کسی محتاج نکند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد