hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > هزینه تور کربلا چقدر است؟

هزینه تور کربلا چقدر است؟

تور کربلا به‌صورت هوایی با مدت اقامت یک هفته می‌تواند نزدیک ۱۰ میلیون خرج داشته باشد.

 تور کربلا امسال می‌تواند هزینه ۱۰ میلیونی داشته باشد. این رقم در روز‌های منتهی به عید فطر بابت بلیط رفت‌وبرگشت هوایی و اقامت یک‌هفته‌ای در کربلا و نجف دریافت می‌شود. اگر زائران کربلا بعد عید فطر راهی عراق شوند، هزینه تور آن‌ها ممکن است تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند. علاوه بر تهران تور‌های هوایی کربلا درحال حاضر از شهر‌هایی مثل مشهد و اصفهان هم انجام می‌شود.

هزینه تور کربلا از تهران

به گزارش فرارو، تور کربلا فعلا به‌شکل هوایی انجام می‌شود. این تور‌ها با مدت اقامت یک‌هفته در روز‌های آینده بین هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند. تور کربلا ویژه عید فطر با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و عوارض خروج از کشور -۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای عتبات عالیات- هم برعهده زائران خواهد بود. مسافران این تور ۷۲ ساعت قبل از سفر باید تست PCR بدهند و روز عید فطر با هواپیمایی قشم‌ایر از تهران راهی عراق می‌شوند. پنج شب در هتل قبا کربلا و دو شب در هتل اسطوره نجف اقامت دارند.



اگر تاریخ شروع تور به روز چهاردهم اردیبهشت که دو روز بعد عید فطر است، تغییر کند، هزینه تور حدود دو میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند. هتل قصرالدور کربلا برای پنج شب و هتل الف نجف برای دو شب محل اقامت زائران در این تور است و در صورت امکان سفر کوتاهی به سامرا و کاظمین هم با این تور انجام می‌شود.

ایرلاین این تور یک روز پیش از آغاز سفر مشخص می‌شود. بیمه مسافرتی، صبحانه، ناهار، شام و ترانسفر فرودگاهی جزو امکانات این تور است. بررسی‌ها از قیمت تور کربلا در روز‌های باقی‌مانده از اردیبهشت امسال نشان می‌دهد هزینه آن‌ها بابت اقامت یک‌هفته‌ای بین هفت میلیون و ۵۰۰ تا ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود که مورد آخری بابت تور‌های ویژه عید فطر است. در جدول زیر می‌توانید جزییات برخی از تور‌های یک‌هفته‌ای کربلا طی روز‌های آینده را مشاهده کنید.

تور‌های هوایی کربلا از تهران

تاریخ رفت

تاریخ برگشت

هتل

هزینه

۱۲ اردیبهشت

۱۹ اردیبهشت

قبا کربلا و هتل اسطوره نجف

۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۱۴ اردیبهشت

۲۱ اردیبهشت

قصرالدور کربلا و هتل الف نجف

هفت میلیون و ۷۰۰  هزار تومان

هشت اردیبهشت

۱۵ اردیبهشت

هتل الف نجف - درةالحسین کربلا

۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۲۶ اردیبهشت

دوم خرداد

الف نجف - یاسمین کربلا

هشت میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

۲۹ اردیبهشت

پنجم خرداد

هتل الف نجف - درةالحسین کربلا

هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هزینه تور کربلا از اصفهان و مشهد

تور کربلا به‌صورت هوایی به‌جز تهران از شهر‌هایی مثل اصفهان و مشهد انجام می‌شود. هزینه تور کربلا به‌شکل هوایی از اصفهان با مدت اقامت یک‌هفته ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. زمان رفت این تور سه‌شنبه سیزدهم اردیبهشت خواهد بود. پنج شب اقامت در هتل چهار ستاره ریماس کربلا و دو شب اقامت در هتل دو ستاره الخلیل نجف جزو برنامه‌های این تور است. هزینه تست PCR و عوارض خروج از کشور هم بر عهده زائران خواهد بود. تور کربلا از مشهد که با عنوان ویژه عید فطر فروخته می‌شود حدود ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد. تاریخ رفت روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت است و مدت اقامت یک هفته است. علاوه بر کربلا و نجف، یک شب اقامت در کاظمین هم برای این تور درنظر گرفته شده است.

تور هوایی کربلا از مشهد و اصفهان

مبدا

تاریخ رفت

تاریخ برگشت

هتل

هزینه

اصفهان

۱۳ اردیبهشت

۲۰ اردیبهشت

ریماس کربلا و الخلیل نجف

۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

مشهد

۱۱ اردیبهشت

۱۸ اردیبهشت

قبا کربلا و الف نجف

۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

قیمت دینار عراق

دینار عراق به‌صورت صدتایی معامله می‌شود و درحال حاضر قیمت هر صد دینار هزار و ۹۱۰ تومان است. پنجشنبه هشتم اردیبهشت صد دینار عراق درحالی هزار و ۹۱۰ تومان در بازار آزاد ارز تهران ارزش داشت که درست یک سال قبل قیمت آن هزار و ۶۳۰ تومان بود. یعنی طی یک سال گذشته ارزش ۱۰۰ دینار عراق حدود ۲۸۰ تومان بالا آمده که این افزایش قیمت معادل ۱۷ درصد محسوب می‌شود. در این مدت بیشترین قیمت دینار عراق دو هزار و ۱۳۰ تومان در روز ۱۵ آذر ۱۴۰۰ به‌ثبت رسیده است.

کمترین قیمت دینار هم طی یک سال گذشته هزار و ۴۳۰ تومان بوده و این عدد روز ۱۵ اردیبهشت پارسال در بازار آزاد ارز رقم خورده است. از ابتدای سال قیمت هر صد دینار ۱۱۵ تومان بیشتر شده است. قیمت دینار به‌صورت صدتایی روز ششم فروردین امسال که بازار آزاد ارز سروشکل رسمی پیدا کرد، هزار و ۷۹۵ تومان بود و روز هشتم اردیبهشت به هزار و ۹۱۰ تومان رسید.

قیمت دینار طی سال گذشته در یک نگاه

قیمت دینار هشت اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت دینار هشت اردیبهشت ۱۴۰۱

کمترین قیمت دینار

بیشترین قیمت دینار

تغییر قیمت دینار در یک سال

رشد قیمت دینار در یک سال

هزار و ۶۳۰ تومان

هزار و ۹۱۰ تومان

هزار و ۴۳۰ تومان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)

دو هزار و ۱۳۰ تومان (۱۵ آذر ۱۴۰۰)

۲۸۰ تومان افزایش

۱۷ درصد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد