hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فرودگاه زاهدان، دومین فرودگاه بین‌المللی کشور معرفی شد

فرودگاه زاهدان، دومین فرودگاه بین‌المللی کشور معرفی شد

فرودگاه زاهدان با دریافت دو گواهینامه زیرساخت فرودگاهی و گواهینامه مدیریت و بهره‌برداری دومین فرودگاه بین‌المللی کشور پس از فرودگاه بین المللی بندرعباس شد.

به گزارش رویدادایران  به نقل از روابط‌عمومی استانداری؛ در دیدار کاپیتان محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری با استاندار سیستان و بلوچستان؛ دو گواهینامه زیرساخت فرودگاهی و گواهینامه مدیریت و بهره‌برداری به فرودگاه زاهدان اعطاء شد تا این فرودگاه؛ دومین فرودگاه بین‌المللی کشور بعد فرودگاه بین المللی بندرعباس و دومین فرودگاه برای فرود هواپیماهای پهن پیکر از نوع ایرباس ۳۸۰ پس از فرودگاه امام خمینی(ره) شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشور در این دیدار گفت: هدف ما در استان سیستان و بلوچستان، توسعه بخش هوایی است زیرا توسعه سایر بخش‌ها در گرو توسعه بخش هوایی استان است.
کاپیتان محمد محمدی‌بخش با ذکر این مطلب که جلوه بسیار خوب و کم‌نظیری از همکاری نیروهای امنیتی و نظامی در همه سطوح این استان به چشم می‌خورد؛ افزود: خداوند برکت را در وحدت و همدلی قرار داده و هر جا که وحدت باشد رشد و توسعه در آن مکان محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: اقداماتی که در سیستان و بلوچستان صورت گرفته، اتفاقات خوبی است و بطور قطع عرض می‌کنم که هیچ جلسه مهمی در سطح کشوری برگزار نمی‌شود مگر اینکه اسم این استان در آن نهادینه و نهفته باشد.
محمدی‌بخش ادامه داد: اعطای دو‌ گواهینامه زیرساخت، بهره‌برداری و مدیریت فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی زاهدان به عنوان دومین فرودگاه بین المللی کشور بیانگر این است که نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این استان است.

وی تصریح کرد: اینکه امروز فرودگاه زاهدان در تراز استاندارد بین‌المللی در حوزه هوانوردی قرار گرفته است واقعاً جای شکرگزاری و تبریک به مردم این استان دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش‌از ۱۰۰پرواز هفتگی در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام می‌شود؛ تصریح کرد: توسعه سواحل مکران از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بحث زیرساخت‌های فرودگاهی در استان و به طور ویژه فرودگاه چابهار، راه‌اندازی و عملیاتی شدن فرودگاه سراوان، پرواز شب فرودگاه کنارک و توسعه ترمینال فرودگاه زاهدان از موضوعات مهم است.

حسین مدرس خیابانی تصریح کرد: بحمدالله اختلاف نظرهای تخصصی در موضوع احداث فرودگاه چابهار  به مراحل خوبی رسیده است که انتظار است آغاز احداث این فرودگاه باتوجه به موقعیت ممتاز بندر بین المللی چابهار و استان، تسریع شود.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: امروز فرودگاه زاهدان به عنوان دومین فرودگاه کشور، گواهینامه زیرساخت بهره‌برداری و مدیریت فرودگاهی را دریافت می‌کند.

علی جزینی زاده با بیان اینکه دریافت این گواهینامه زیرساخت بهره‌برداری کار بزرگی بوده و نقطه عطفی برای هوانوردی کشور است افزود: فرودگاه زاهدان بعد از فرودگاه بندرعباس دومین فرودگاهی هست که گواهینامه زیرساخت بهره‌برداری و مدیریت فرودگاهی را گرفته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد