hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: در زمان حاضر ۱۹۱ واحد فناور، دانش‌بنیان و خلاق در این پارک فعال است و برنامه داریم در سال جاری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان را به ۳۰۰ شرکت برسانیم.

به گزارش رویدادایران محمدنبی شهیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری با هدف تسهیلگری و تکمیل زنجیره ساختاری بازار و دانشگاه و تجاری‌سازی ایده‌ها شکل گرفته‌اند و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به عنوان یک نهاد مکمل دانشگاهی، با ارائه نقش محوری در توسعه کسب و کارهای دانش محور منطقه‌ای هدف اصلی خود را افزایش ثروت جامعه محلی از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش ضریب توانمندی شرکت‌های دانش بنیان می‌داند.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 191 واحد فناور، دانش بنیان و خلاق در این پارک فعال است، افزود: برنامه داریم در سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان را با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت جوانان خلاق و بومی به 300 شرکت برسانیم. پارک در راستای ایجاد بستر برای جریان‌سازی اندیشه، حمایت از نوآوران و مهارت‌افزایی کارآفرینان در شهرستان‌های استان را در دستور کار خود قرار داده و هم‌اکنون هشت مرکز در نواحی مختلف استان از جمله ایرانشهر، چابهار، سراوان و زابل با توجه به مزیت‌های منطقه و نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین»، تصریح کرد: توسعه زیست بوم فناوری سیستان و بلوچستان و تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی و نهادسازی در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار ایجاد خطوط تولیدی جزو برنامه‌های مهم این پارک در سال جاری و تحقق منویات مقام معظم رهبری در فرمان سال است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد