hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایجاد مدیریت منابع آب در شهرداری زاهدان

سهردار زاهدان :

ایجاد مدیریت منابع آب در شهرداری زاهدان

متاسفانه خشکسالی های چند دهه ی اخیر و کمبود منابع آبی تنشهای بسیار جدی به فضای سبز شهر زاهدان وارد کرده که در همین راستا با هدف تامین منابع آب مورد نیاز فضای سبز و مصرف بهینه ی آن؛ موضوع بررسی ظرفیتها و راه کارهای موجود قابل اجرا با جدیت در دستور کار شهرداری زاهدان قرار گرفت.

به گزارش رویداد ایران مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری زاهدان شهردار زاهدان ضمن اعلام این خبر گفت: متاسفانه  خشکسالی های چند دهه ی اخیر و کمبود منابع آبی تنشهای بسیار جدی به فضای سبز شهر زاهدان وارد کرده که در همین راستا با هدف تامین منابع آب مورد نیاز فضای سبز و مصرف بهینه ی آن؛ موضوع بررسی ظرفیتها و راه کارهای موجود قابل اجرا با جدیت در دستور کار شهرداری زاهدان قرار گرفت.
وی ضرورت برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از آب به ویژه در موارد غیر شرب را مورد تاکید قرار داد و گفت: با عنایت به اینکه شهرداری به عنوان بزرگ ترین دستگاه خدمات رسان، بیشترین میزان استفاده از آب را جهت انجام امور مختلف عمرانی و به ویژه حفظ باغها، بوستانها، فضاهای سبز عمومی و ... دارد لذا ضرورت تامین منابع آبی پایدار به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر برای ما مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.  
براهویی با اشاره به برخی از ظرفیتهای موجود از جمله استفاده از پساب فاضلاب شهری در امر آبیاری فضای سبز گفت: با توجه به تجربیات موفق برخی از کشورهای توسعه یافته در تصفیه و استفاده ی مجدد از پسابهای شهری؛ این امر توسط شهرداری زاهدان نیز بررسی و با عنایت به وجود این ظرفیت خوب در زاهدان و در دسترس بودن آن، به عنوان یکی از راهکارهای موثر جهت مقابله با بحران کم آبی مد نظر و عملیاتی گردید.
وی با مثبت ارزیابی کردن همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط در این خصوص گفت: خوشبختانه با همکاری شرکتهای زیرمجموعه ی وزارت نیرو در استان در حال حاضر بر اساس تفاهم نامه ای مجوز برداشت از پساب تصفیه شده ی شهری تا سقف 44 لیتر برثانیه در روز جهت آبیاری فضای سبز به شهرداری زاهدان تخصیص یافته که با توجه به فراهم شدن بخش اعظم زیرساختهای مورد نیاز توسط شهرداری زاهدان ان شاءالله پس از انجام مراحل تکمیلی طرح لوله گذاری فضای سبز شهری این مقدار نیز افزایش خواهد یافت.
وی از ایجاد مدیریت منابع آب در شهرداری زاهدان خبر داد و گفت: به منظور پیگیری تخصصی و مستمر موضوع استفاد بهینه از منابع آبی، طی نشستهای متعدد و هم اندیشی ها و کارشناسی های صورت گرفته در نهایت، موضوع ایجاد مدیریت منابع آب در شهرداری زاهدان به عنوان یک ضرورت مطرح و پس از پیگیریهای لازم به مرحله ی اجرا درآمد که امیدواریم این مدیریت نوپا و جوان طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به اهداف و نتایج دلخواه دست یابد.
وی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل طرح استفاده از پساب شهری در امر آبیاری فضای سبز و عملیاتی شدن 100درصدی آن، ان شاءالله شاهد تغییرات شایان ذکر است: مهندس هادی اربابی به عنوان سرپرست مدیریت منابع آب شهرداری زاهدان انتخاب گردیده است

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد