hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اجرای طرح ضیافت الهی در 79 بقعه متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

اجرای طرح ضیافت الهی در 79 بقعه متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح ضیافت الهی در 79 بقعه متبرکه استان خبر داد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام جمال ایزدی در خصوص طرح ضیافت الهی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی هر سال در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه اجرا می شود؛ گفت: امسال این طرح در 79 بقعه متبرکه استان در حال اجرا است و حدود 60 مبلغ در قالب این طرح فعالیت های فرهنگی انجام می دهند.

 معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برنامه های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبیرکه شامل برگزاری محافل قرآن با حدود 70 محفل، جزء خوانی قرآن کریم در40 بقعه متبرکه و کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم می باشد.

وی با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه از محل نذورات و برخی ادارات از محل موقوفات منطبق ضیافت افطاری ساده در خدمت زائرین و مومنین خواهند بود؛ افزود: اقامه نماز جماعت، مراسم سخنرانی، دعا، مناجات، برگزاری مراسمات مذهبی از جمله مراسم وفات حضرت خدیجه (س) مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، مراسم احیای شب های قدر، مراسم روز قدس و برگزاری نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.  

حجت الاسلام ایزدی بیان کرد: مبلغین روحانی نیز در قالب برپایی خیمه های معرفت غرفه های مختلف فرهنگی به اقتضای هر بقعه ایجاد کردند؛ همچنین از محل یکی از موقوفات 14 هزار ضیافت افطاری پیش بینی شده که بین چند قشر موثر توزیع و برنامه ریزی شده است.

وی یکی از اقشار دریافت کننده افطاری را قشر دانش آموزی عنوان کرد و گفت: حدود 6 هزار افطاری به دانش آموزان اختصاص پیدا می کند، حدود 5000 افطاری برای دانشجویان و مابقی برای بانوان موثر در عرصه فرهنگی و احتماعی و بخشی برای عموم مردمی که در مراسمی که در محل اداره اوقاف برگزار خواهد شد، توزیع می شود. 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در کنار افطاری به قشر ذکر شده، کارهای فرهنگی با حضور کارشناسان و مراسم روضه خوانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ای ویژه علما و روحانیون با حضور استاندار در 22 فروردین برگزار شد؛ افزود: یک برنامه امشب در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برای جامعه قرآنیان با حضور استاندار و سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی برگزار خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد