hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برای نخستین بار در مشهد؛ بوم گشت محلات در نوروز 1401 اجرا می گردد

برای نخستین بار در مشهد؛ بوم گشت محلات در نوروز 1401 اجرا می گردد

مدیر سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهدگفت: یکی از رسالت‌های سازمان بازآفرینی و شهرداری مشهد پرداختن به هویت محلات و توجه به ویژگی‌های خاص نژادی و قومیتی محلات شهر است. به شکلی که با ارائه جاذبه‌های محلی بتوانیم به سمت ایجاد بوم گشت محله و ارتقا و توانمندسازی ساکنین آن محل برویم.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-علی رضازاده  افزود: مشهد مقدس به‌واسطه وجود مضجع منور رضوی شاهد حضور اقوام مختلف با قومیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت از جای‌جای میهن عزیزمان است که معمولاً هرکدام دریکی از محلات و مناطق؛ دارای فراوانی بیشتری هستند.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلان شورای سلامی شهر و دستور شهردار محترم مبنی بر معرفی ظرفیت‌های مناطق حاشیه شهر مشهد، سازمان بازآفرینی برای نخستین بار فرایندی را شروع و طی جلساتی متعدد با معتمدین محلات و دفاتر تسهیلگری و نخبگان، ظرفیت‌های مختلف مناطق هدف را احصا و با شاخص گذاری بر روی نقاط در انتها بر روی سه‌نقطه شامل محله گل شهر، محله باهنر و شهرک شهید بهشتی اتفاق‌نظر شد که این سه‌نقطه می‌توانند در نوروز امسال به‌عنوان مقصد گردشگری شهری موردتوجه قرار بگیرند؛ از این رو برای نخستین بار در مشهد، بوم گشت محلات را در نوروز به اجرا گذاشتیم. 

رضازاده با اشاره به ترکیب جمعیتی این سه‌نقطه ادامه داد:شهرک شهید باهنر در منطقه شش مشهد پذیرای جمع کثیری از اهالی خونگرم سیستان و بلوچستان و شهرک شهید بهشتی پذیرایی اهالی غیور خوزستان و مردم عرب‌زبان خطه جنوب است و گل شهر نیز جمع کثیری از مهاجرین عزیز افغانستانی و خانواده باشرافت فاطمیون را در خود جای‌داده است. 

وی تصریح کرد: اهالی این مناطق نیز اغلب با آداب‌ورسوم خاص خود به زندگی خود ادامه داده و حتی در برخی محلات مثل حر ۸۲شاهدیم که بازارچه‌هایی مبتنی بر فرهنگ همین مردم شکل‌گرفته که می‌توانند به‌عنوان جاذبه‌هایی در عرصه گردشگری شهری موردتوجه قرار گیرند.

رضازاده گفت: علاوه بر برنامه‌های و اقدامات اولیه مانند رنگ‌آمیزی جداول و درب منازل و ایجاد طاق‌های نصرت ورودی، برنامه‌های ویژه‌ای برای هویت افزایی به محلات، مقوله‌های فرهنگی تفریحی، مسابقات ، المان‌های تعاملی و گردشگری نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های انسانی این مناطق یادآور شد: در این برنامه‌ها انشالله سعی خواهد شد ضمن معرفی چهره‌های شاخص، هنرمندان و نخبگان این محلات برنامه‌هایی با مشارکت مردم نیز برگزار شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد