hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > راه اندازی و بهره برداری از چند طرح تفریحی و گردشگری در اهواز

راه اندازی و بهره برداری از چند طرح تفریحی و گردشگری در اهواز

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اهواز از راه اندازی و بهره برداری از چند طرح تفریحی و گردشگری در اهواز خبر داد.

محمد سعید الماسی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یک کلانشهر تنها از طریق عوارض ساخته نمی شود، باید فرصت ها را بشناسیم و آنها را معرفی و از سرمایه گذار دعوت کنیم تا در مسیر توسعه قرار بگیریم‌.

وی اظهار کرد: علی‌رغم زحمات و تلاش هایی که شد سرمایه گذاری آن گونه که باید در حال خود قرار نگرفت تا بتواند به جلو حرکت کند و این به دلیل مباحث موجود در شیوه نامه بود.

شیوه نامه به گونه ای سرمایه گذار را به پروسه یکساله مشغول می کرد و باید تمام وقت پیگیر الزامات شیوه نامه می شد که به همراه اعضای شورا با برگزاری ۱۸ جلسه شیوه نامه جدیدی را تنظیم کردیم.


وی ادامه داد: موارد شیوه نامه جدید کارشناسی و بررسی و بر حسب شیوه نامه های کلانشهر ها تنظیم شد، اهواز خانه ما است و همه باید با تعامل و همکاری در جذب سرمایه گذار تلاش و شهر را آباد کنیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده، اظهار کرد: ساماندهی حمل بار از موارد مهم بود که بالغ بر یکسال پیگیر اجرای آن بودیم و توانستیم با مشارکت سازمان فاوا یک اپلیکیشن مانند اسنپ راه اندازی کنیم تا تمامی ماشین های حمل بار در این سامانه قرار بگیرند.

الماسی از پروژه بزرگ احیای پارک سیاحتی در اهواز خبر داد و عنوان کرد: این پارک به مکانی بلا استفاده تبدیل شده بود که با ورود سرمایه گذار به زودی احیا و به یک مکان گردشگری و تفریحی بزرگ در اهواز با برنامه های متنوع دیگر تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اهواز ادامه داد: چیزی حدود ۶۰ میلیون تومان به صورت ماهانه هزینه نگهداری از پارک سیاحتی بود، اکنون قرارداد با سرمایه گذار منعقد شده و مدت آن پانزده سال و یک ماه است و حدود ۸۰ میلیون اجاره آن است که یکی از کارهای مفید اخیر بوده و افتتاحیه آن ۲۶ اسفند با عنوان جدید خواهد بود.

وی بیان کرد: مهمترین کار و وظیفه شهرداری اجرا و خدمات رسانی به شهروندان است که با پروژه احیای پارک سیاحتی این مهم انجام می شود، هدف ما این است تا پارک هایی که بلااستفاده و متروکه هستند را به فرصتی برای ورود سرمایه گذار جهت احیا تبدیل کنیم.

الماسی به انعقاد قرارداد فیبر نوری اشاره کرد و گفت: قراداد شهر هوشمند با همکاری سازمان فاوا منعقد شده است که بر اساس آن خط فیبر نوری ۲۰۰ کیلو متر در اهواز اجرا می شود و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اهواز از تهیه و چاپ کتابچه ای تحت عنوان فرصت سرمایه گذاری خبر داد و تصریح کرد: برخی سرمایه گذاران پول و برخی ایده دارند و این کتاب برای اشخاصی که هزینه دارند اما ایده خاصی ندارد تهیه شده است که کمک شایانی به جذب و ورود آنها خواهد کرد.

الماسی عنوان کرد: زمین هایی را مشخص کرده ایم که کاربری هتل و پارک شهربازی دارند و از همه سرمایه گذاران استقبال می کنیم، پروژه پارک حاشیه ای خودرو ها نیز در سال جدید در اهواز به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سه نقطه از شهر اهواز برای احداث پارک شهربازی مشخص کرده ایم، توضیح داد: منطقه برخوردار کیانشهر، منطقه کم برخودار مهدیس و پارک ربیع جهت احداث پارک بزرگ شهربازی در نظر گرفته شده و از سرمایه گذار استقبال خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اهواز دعوت از سرمایه گذاران و استقبال از آنها با اجرای اقدامات حمایتی لازم را راهی برای جلب اعتماد سرمایه گذار دانست و خواستار مشارکت شهروندان و اصحاب رسانه در این خصوص شد‌.

الماسی با ارائه پیشنهادی، اظهار کرد: زمینی ۳۰۰ هکتاری تحت عنوان پارک شهروند در اهواز با وجود درختان بسیار فرصتی برای تبدیل آن به یک مکان گردشگری و باغ رستورانی است که مالک آن شرکت نفت است و امیدوارم به توافق با این شرکت برسیم و این یکی از پروژه های مهم در آینده خواهد بود.

وی عنوان کرد: در پروژه های مربوط به رودخانه کارون راه اندازی تله کابین را در نظر گرفتیم و زیپ لاین به زودی راه اندازی خواهد شد.

امتیاز: 1 (از 5 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد