hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > اصفهان میزبان نخبگان جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران شد

اصفهان میزبان نخبگان جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران شد

چهارمین کنفرانس بین‌المللی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران طی دو روز در اصفهان برگزار شد و فعالان و نخبگان این حوزه را گرد هم جمع کرد.

به گزارش ستاد برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب، این کنفرانس در روزهای 18 و 19 اسفندماه و به میزبانی پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران در اصفهان برگزار شد و شرایطی را فراهم آورد تا 300 نفر از اعضای هیئت علمی، مدرسان کارگاه‌های آموزشی، کارشناسان و علاقمندان به صنعت جوش و بازرسی و آزمایش‌های غیرمخرب و همچنین شماری از مسئولان و مدیران این صنعت به صورت مجازی گرد هم جمع شوند و آخرین دستاوردهای خود در این حوزه را ارائه کنند.

در این کنفرانس 236 اثر در بخش‌های مختلف مقاله، پایان‌نامه، طرح‌های پژوهشی، کتاب، عکس و گرافیک دریافت شد. این آثار دستاوردهای مربوط به تلاش‌های محققان در دانشگاه و متخصصان حوزه صنعت را به نمایش می‌گذارد و سبب می‌شود با تعامل و تبادل افکار آنها، جایگاه ویژه و حیاتی در دستیابی به اعتلای علمی کشور ایجاد شود.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران با همياري و مشارکت سازمان‌ها و مراکز معتبري همچون URNDT ، indiaWelds، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان علوم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت ملی گاز ایران، پژوهشگاه استاندارد، اداره کل استاندارد استان اصفهان، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اصفهان، دانشگاه یزد، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه سمنان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

این کنفرانس که از سوی انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران برگزار شد، اهدافی نظیر پرداختن به کاربردهای صنعت جوش و بازرسی و آزمایش‌های غیرمخرب، ایجاد فرصتی برای ارائه راهکارها و نوآوری‌های موثر در تحقق اهداف از سوی متخصصان دانشگاهی و گردهمایی فعالان حوزه‌های دانش، صنعت و مدیران فعال در این حوزه را دنبال می‌کرد. 

مقالات برتر این کنفرانس در نشریه علوم و فناوری جوش ایران به چاپ خواهند رسید؛ همچنین سایر مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس نیز در پایگاه استنادی جهان اسلامی و سیویلیکا نمایه خواهند شد. 50 داور در فرایند بررسی مقالات حضور و فعالیت داشتند و از مقالات ارسالی، 49 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 35 درصد در مقطع دکترا و 16 درصد در مقطع کارشناسی پذیرفته‌ شده‌اند.

برگزاري نمايشگاه مجازی، مسابقه عکاسي و گرافيک در صنعت جوش و بازرسي، تقدير از پايان‌نامه و طرح پژوهشي برتر، تجليل از پيشکسوتان صنعت جوش و بازرسي و برپایی کارگاه‌هاي آموزشي از جمله برنامه‌های جانبی این کنفرانس بود که با استقبال مطلوبی از سوی علاقمندان روبرو شد. همچنین 17 کارگاه آموزشي در حاشیه اين کنفرانس برگزار شد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد