hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تشکیل ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

تشکیل ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از تشکیل ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

دکتر امین سلاحورزیان در بازدید مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) لرستان از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: فلسفه جهاد دانشگاهی این بوده که جهادی در کنار دانشگاه قرار گیرد و هدف ما این است که علم را بتوانیم به عمل تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی تلاش شده خیلی از کارها بومی‌سازی شوند و فعالیت‌های خوبی را در لرستان شروع کرده‌ایم، عنوان کرد: یکی از این کارها کشت گیاهان دارویی بوده چرا که پتانسیل ارزشمندی در لرستان بوده ولی متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه پتانسیل گیاهان دارویی در استان مغفول مانده بود، گفت: گیاهان دارویی در لرستان به لحاظ اقتصادی، فراوری، ارزآوری و ... جای کار بسیار زیادی در لرستان دارد و مرکزی را در بام ایجاد کردیم و زمینی چهار هکتاری به این مهم اختصاص دادیم.

تامین بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از نهاده‌های گیاهان دارویی استاندارد توسط جهاد دانشگاهی لرستان

سلاحورزیان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از نهاده‌های مورد نیاز برای کشت گیاهان دارویی از جمله بذر، قلمه و نشاء را در لرستان جهاد دانشگاهی لرستان تامین می‌کند.

وی افزود: نهاده‌های گیاهان دارویی برای توسعه کشت، کشاورزان و علاقمندان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در لرستان را تامین می‌کنیم و چنانچه افراد نتوانند محصول خود را به فروش برسانند از آنها خرید تضمینی خواهیم داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: شبکه گسترده‌ای در جهاد دانشگاهی کشور برای فروش گیاهان دارویی راه‌اندازی شده است.

 سلاحورزیان با بیان اینکه الگوی کشت در لرستان یکی از مواردی است که باید به آن دقت شده ولی متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود، ادامه داد: در شهرستان کوهدشت کشت‌هایی که انجام می‌شود آبدوست هستند و این سبب شده که سطح آب سفره‌های زیرزمینی کاهش یابد.

وی گفت: کشت‌های گلخانه نیاز به مصرف آب کمتری دارند و تعداد اشتغال، امکان فراوری و بسته‌بندی محصولات در آنها زیاد است اما در لرستان و مخصوصا شهرستان کوهدشت کمتر به این قضیه کمتر توجه شده بود و در این راستا جهاد دانشگاهی لرستان در کوهدشت شهرک‌ گلخانه‌ای ایجاد و محصول آن فلفل دلمه‌ای است.

میزان ناباروری در لرستان بالاست

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه صحبت‌هایش به مرکز درمان ناباروری این نهاد اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه میزان ناباروری در لرستان بالاست، افزود: آب‌وهوا، مسائل ژنتیکی و تغذیه‌ای در این موضوع دخیل هستند و در این راستا جهاد دانشگاهی لرستان ورود پیدا کرد و مرکز ناباروری را ایجاد کرد.

سلاحورزیان بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد افرادی که برای درمان ناباروری به جهاد دانشگاهی لرستان مراجعه می‌کنند با مشکل مالی مواجه هستند و جزو اقشار مرفه نیستند.

انجام درمان با تعرفه‌های دولتی و نیمه دولتی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

وی گفت: مشاوره دارویی و درمان با تعرفه‌های دولتی و نیمه دولتی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: هزینه‌های جراحی که در مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی استان انجام می‌شود در مقایسه با سایر مراکز درمانی بسیار پایین است.

سلاحورزیان ادامه داد: بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ زوج نابارور در لرستان وجود دارد و البته این رقم بیش از ۴۰۰۰ زوج است چرا که برخی افراد به دلیل شرایط خاص و حتی مشکلات مالی به مراکز درمان ناباروری مراجعه نمی‌کنند.

در حال حاضر ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل شده است

وی گفت: در حال حاضر ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل شده و زوجین نابارور از خدمات مرکز استفاده می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: آمادگی اهدای جنین به متقاضیان در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان وجود دارد و تمامی شرایط را برای درمان ناباروی فراهم کرده‌ایم.

سلاحورزیان تصریح کرد: جهت توسعه، ارائه خدمات بیشتر و گسترده به زوج‌های نابارور و مراجعه‌کنندگان نیازمند تجهیزات جدید برای مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان هستیم که انتظار داریم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان همچون گذشته ما را حمایت کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد