hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تکمیل و توسعه طرح‌های عمرانی مازندران، چشم انتظار سفر رئیس جمهور

تکمیل و توسعه طرح‌های عمرانی مازندران، چشم انتظار سفر رئیس جمهور

تکمیل و توسعه طرح‌های عمرانی مازندران در حوزه‌ راه‌ ارتباطی درون و برون شهری، بین استانی، راه روستایی، تکمیل تجهیزات مدیریت بحران، رفع دغدغه زباله و فاضلاب، تامین آب آشامیدنی پایدار و همچنین ایجاد سازمان عمران سواحل چشم انتظار مصوبات هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به این استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح طرح های عمرانی مهمی که در سفر استانی رییس جمهور گره گشایی خواهد شد ، گفت : باوجود این که مازندران چهار درصد جمعیت و ۱.۴۷ درصد مساحت کل کشور را در اختیار دارد ، اما ۱۱ درصد حجم ترددهای کشور در این استان روی می‌دهد که تحلیل این آمار مبین آن است که مازندران به نوعی به کل کشور در حال خدمت دادن است.
رضا علیخانی افزود : مازندران دارای یک راه اصلی گلوگاه تا رامسر و همچنین سه محور اصلی ارتباطی به تهران شامل جاده چالوس، هراز و فیروزکوه به علاوه محور ساری کیاسر سمنان است که با توجه به حجم میلیونی ترددها، باید برای توسعه و نوسازی این راه‌ها با نگاه ملی به صورت مستمر در تلاش باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: بودجه‌ای که برای راه‌های مازندران در نظر گرفته می‌شود باید ملی باشد اما واکاوی اعداد و ارقام‌هایی که در سال‌های گذشته مصوب شد نشان می‌دهد که این اعتبارات حتی در حد بودجه استانی هم نیست.
علیخانی با بیان این که بسیاری از راه‌های ارتباطی استان فرسوده است، گفت : رفع نقاط حادثه خیز و استاندارد سازی جاده‌های استان در بخش‌های مختلف نیازمند اعتبارات ملی است و در سفر رئیس محترم جمهور به استان به طور حتم این دغدغه‌ها را به مسوولان ارشد کشور ابراز خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۴ طرح نیمه تمام گره گشا در مسیر ساری تا رامسر  وجود دارد و برخی از این طرح‌ها حدود ۱۰ سال است که به دلیل کمبود اعتبار نیمه‌تمام رها شده که باید با برنامه‌ریزی مشخص و عزم ملی برای تامین اعتبار و رفع این چالش‌ها تلاش شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: توسعه راه فرعی به راه اصلی و همچنین تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه و آزاد راه با جدیت در دستور کار مسوولان ارشد مازندران قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلند مدت برای رفع این چالش‌ها تلاش خواهیم کرد.
وی گفت: توسعه راه‌های روستایی یکی از دغدغه‌های اساسی دولت سیزدهم در مازندران است و اکنون بسیاری از راه‌های روستایی استان فرسوده و غیراستاندارد است که باید با تخصیص اعتبارات برای رفع این چالش اقدام کرد.

لزوم توسعه تجهیزات مدیریت بحران مازندران
علیخانی با بیان این که در میان ۱۴ نوع بحران شناخته شده جهان، اکثر موارد شامل رانش و ریزش زمین، سیل، زلزله، برف حجیم، یخبندان در مازندران رخ می دهد، افزود: باید همواره آمادگی لازم در ارتباط با مدیریت بحران‌های احتمالی با توسعه تجهیزات لجستیکی و اضطراری فنی و مهندسی و ماشین آلات برای امداد و نجات و خدمات رسانی مطلوب‌تر در زمان وقوع بحران احتمالی وجود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد : در سفر پیش رو رئیس جمهور به مازندران به طور حتم در ارتباط با توسعه تجهیزات مدیریت بحران رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد و یکی از مطالبات مسوولان ارشد استان در حوزه عمرانی رفع مشکلات زیرساختی در حوزه مدیریت بحران است.

تکمیل و توسعه طرح‌های عمرانی مازندران، چشم انتظار سفر رئیس جمهور

تولید روزانه ۳۷۰۰ تن زباله در مازندران
معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران با بیان این که روزانه به طور متوسط سه‌هزار و ۷۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود، گفت: اگر موضوع پسماند را در مازندران جدی نگیریم، عواقب آن جبران ناپذیر خواهد بود و باید برای جمع آوری، حمل و تعیین و تکلیف آن با روش‌های مختلف از جمله تبدیل شدن آن به کود، کمپوست و یا سوزاندن در نیروگاه زباله‌سوز اقدام کرد.
وی ادامه داد: مشکل شیرابه زباله‌ها هم در استان یک چالش اساسی است که اگر با نگاه ملی برای رفع این چالش اقدام موثر صورت نگیرد به طور حتم این شیرابه به دریا، سفره‌های زیرزمینی و رودخانه منتقل خواهد شد که علاوه بر مشکلات زیست محیطی مشکلات زیادی را برای گونه‌های گیاهی و جانوری ایجاد خواهد کرد.
علیخانی اضافه کرد: به طور حتم در سفر رئیس جمهور به استان مازندران برای تامین اعتبارات ملی برای رفع مشکل پسماند رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد و نباید مشکلات  این حوزه تداوم یابد.

تکمیل و توسعه طرح‌های عمرانی مازندران، چشم انتظار سفر رئیس جمهور
 
مشکل جدی فاضلاب و آب آشامیدنی در مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران افزود: یکی از مشکلات اساسی در استان بحث فاضلاب است که باید برای رفع این مشکل تلاش کنیم و نگذاریم مشکل فاضلاب باعث آلودگی آب آشامیدنی شود.
وی تصریح کرد: باید شبکه تصفیه آب در نقاط مختلف استان افزایش یابد تا با تصفیه شدن آب فاضلاب، جلوی مشکلات زیست محیطی را بگیریم.
علیخانی با بیان این که، در زمان حاضر تنها ۱۲ درصد از آب‌های سطحی در استان جمع آوری می‌شود گفت که باید این آمار برای جلوگیری از هدر رفت آب افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران تصریح کرد: کمبود آب آشامیدنی یکی از دغدغه های اساسی در استان است که به طور حتم در سفر استانی آیت الله رئیسی به مازندران برای تعیین و تکلیف و رفع این مشکلات با تصویب اعتبارات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

درخواست ایجاد سازمان عمران سواحل
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به مازندران درخواست ایجاد سازمان عمران سواحل را ارایه خواهیم داد و به طور حتم با تشکیل این سازمان و برخورداری از ردیف اعتباری و تشکیلات مشخص، روند نگهداری و توسعه و پویایی سواحل اصولی دنبال خواهد شد.
علیخانی افزود: به طور حتم برای محرومیت زدایی و توسعه عمرانی و گردشگری با اتخاذ عدالت، مساوات و توسعه متوازن در مازندران حرکت خواهیم کرد و به طور قطع سفر رئیس جمهوری به استان مسیر رونق اقتصادی و عمرانی این دیار را هموارتر خواهد کرد.
سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به مازندران طبق برنامه اعلام شده از سوی استانداری روز جمعه هفته جاری انجام می شود.
آیت الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.
شانزدهمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد