hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امضای تفاهم‌نامه زراعت چوب میان منابع طبیعی خوزستان و توسعه نیشکر

امضای تفاهم‌نامه زراعت چوب میان منابع طبیعی خوزستان و توسعه نیشکر

ایسنا/خوزستان مدیرکل منابع طبیعی خوزستان از امضای تفاهم‌نامه برای زراعت چوب میان این اداره کل و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبرداد.

محمدتقی سجادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای زراعت چوب در سطح ۲ هزار هکتار با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به امضا رسید که در این تفاهم‌نامه علاوه بر موضوع زراعت چوب بحث شورورزی در سطح ۲۵ هزار هکتار و اجرای برنامه‌های بیابان‌زدایی را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: این تفاهم‌نامه، در زمین‌ها و منابع آبی شرکت توسعه نیشکر انجام خواهد شد و گونه‌های مختلف گیاهی از جمله اکالیپتوس در آن کشت می‌شود و نهایتا تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اینکه تراکم کاشت برای زراعت چوب در هر هکتار، ۸۰۰ تا یک هزار گیاه است، گفت: زراعت چوب، رویکردی اقتصادی است که باعث کنترل عرصه و در نهایت تولید چوب پس از ۵ سال می‌شود.

سجادی با بیان اینکه برای زراعت چوب در خوزستان، ۱۶۱ هزار هکتار استعدادیابی شده است، تصریح کرد: برای ۲۵ هزار هکتار از این میزان، هدفگذاری و برای ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار آن، قرارداد بسته شده است.

وی گفت: تعهد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای زراعت چوب در کل کشور، ۴۰ هزار هکتار است که ۴ هزار هکتار از این میزان، تعهد استان خوزستان بوده که تا کنون برای ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار قرارداد بسته شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد