hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ارائه خدمات کتابخانه ای باید بر اساس آسیب شناسیهای انجام شده باشد

ارائه خدمات کتابخانه ای باید بر اساس آسیب شناسیهای انجام شده باشد

همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور فرماندار شهرستان مشهد در قالب طرح «کتابخانه گردی» از کتابخانه عمومی زنده یاد فروغ السادات میرصدرایی بازدید کرد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد و هیأت همراه در قالب طرح «کتابخانه گردی» از کتابخانه عمومی زنده یاد فروغ السادات میرصدرایی بازدید کرد.

در این بازدید محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: احداث کتابخانه عمومی در مناطق کم برخوردار و دورافتاده یکی از اتفاقات مهم فرهنگی و در عین حال باعث رشد و شکوفایی و ایجاد سرگرمی های مناسب برای مردم این مناطق است.

وی از کتابدار به عنوان یک مشاور و متخصص در معرفی کتاب های موثر یاد کرد و اظهار داشت: معرفی کتاب و ارائه خدمات کتابخانه ای توسط کتابداران باید با توجه به آسیب شناسی های هر منطقه باشد. به عبارتی در ارائه این نوع خدمات باید به این مسئله توجه داشت که نیاز آن منطقه در چه حوزه اطلاعاتی و دانشی در حوزه فرهنگی عمومی جامعه است. 

 معاون استاندارو فرماندار شهرستان مشهد توجه به مسائل فرهنگی و نیازهای دانشی به ویژه در مناطق کم برخودار و حاشیه شهر را فارغ از آمارهای مرسوم در درجه بالاتری از اهمیت  دانست.

در پایان محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد از بخشهای مختلف کتابخانه بازدید کرد.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور براساس قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی مصوب ۱۳۸۲ متولی قانونی اداره کتابخانه‌های عمومی در ایران است. پیش از تصویب این قانون کتابخانه‌های عمومی کشور تحت عنوان هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شد اما بعد از تصویب این قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی به صورت نهاد عمومی غیردولتی و مستقل آغاز به فعالیت کرد. 

یاد آور می شود، طرح «کتابخانه گردی» اولین بار در سال 1397 با هدف آشنایی بیشتر مردم و مسئولین با بخشهای مرجع، کودک، مخزن کتاب و ...  کتابخانه ها، چگونگی نحوه  ارائه خدمات کتابخانه های عمومی شامل عضویت، تعداد منابع امانی، نحوه جستجوی منابع کتابخانه ای و ...  و همچنین عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در استان خراسان رضوی برگزار شد. 

گفتنی است، کتابخانه عمومی فروغ السادات میرصدرایی توسط شهرداری مشهد در منطقه مهریز به آدرس حر 9 - داخل پارک اردیبهشت ساخته و به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد. این کتابخانه در 29 اردیبهشت ماه 1400 به همت مرتضی کرباسی، خیر و خزانه دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی ، تجهیز و راه اندازی شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد