hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری یادبود 11 شهید رسانه و تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت

برگزاری یادبود 11 شهید رسانه و تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از برگزاری یاد بود 11 شهید رسانه، تجلیل از خبرنگاران شاهد و ایثارگر و معرفی پیشکسوتان و خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت در هفته ایثار و شهادت خبر داد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام حسین معصومی در آستانه روز بزرگداشت شهدا و روز جانباز ضمن تشریح ویژه برنامه‌های هفته ایثار و شهادت و با تبریک اعیاد شعبانیه و ادای احترام به مقام شهدای جانباز و پاسدار اظهار کرد: 16 اسفند ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز و 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا است که این هفته به نام، «هفته ایثار و شهادت» نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: نخستین برنامه این هفته افتخار آفرین، تشکیل جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت بود که با حضور استاندار خراسان رضوی و با هدف سیاستگذاری این ایام برگزار شد.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های هفته ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: اجرای طرح سپاس ویژه جانبازان و خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا و جانبازان متوفی، دیدار و تکریم از بانوان و آقایان جانباز، تجلیل از جانبازان بستری در مراکز توانبخشی و بازتوانی امام خمینی(ره)، برگزاری مسابقه ادبی انشا نویسی بین دانش آموزان با موضوع «نامه‌ای به شهید» و غرس نهال به یاد شهدا از این موارد خواهد بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: همچنین تجلیل از جانبازان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه، برگزاری جشن در 81 حسینیه شهدا، برپایی نمایشگاه با موضوع ایثار و شهادت، اعزام پیام آوران ایثار به مراکز فرهنگی و مساجد، برگزاری یادواره شهدا، محافل انس با قرآن به یاد شهدا و جانبازان شهید و متوفی، تجلیل از کارکنان جانباز دستگاه‌های دولتی از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که در هفته ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری کوهپیمایی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران و مسابقات شطرنج و دارت ویژه جانبازان از دیگر فعالیت‌های این هفته به شمار می رود. 

حجت الاسلام معصومی به برنامه‌هایی که به صورت وبینار در سراسر کشور برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره ملی «شوق دوباره» و تجلیل از همسران شهدای جانباز، ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار، جشنواره «کتاب سرخ» از مواردی است که به صورت وبینار در سراسر کشور و همزمان در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه محوری فعالیت این ایام، برگزاری یادبود 11 شهید رسانه و تجلیل از خانواده‌های آنان است، تاکید کرد: در این همایش از فرزندان ایثارگر خبرنگار و خبرنگاران برتر که در حوزه ایثار و شهادت قلم می‌زنند تجلیل خواهد شد.

وی به سخنران این مراسم نیز اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران سخنران این مراسم خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه خراسان رضوی فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه ایثار و شهادت داشته‌اند، خاطر نشان کرد: امروز دشمن می‌داند که توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارد و با ابزار رسانه جوانان ما را نشانه گرفته است، این برنامه‌ها با هدف نشان دادن، اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه و شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود؛ امیدواریم برگزاری چنین مراسمی بتواند بستری برای معرفی رشادت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان خراسان رضوی و انتقال آرمان آنان از طریق رسانه به نسل جوان جامعه باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد