hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نیاز خوزستان به درختکاری نسبت به جاهای دیگر بیشتر است

نیاز خوزستان به درختکاری نسبت به جاهای دیگر بیشتر است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نیاز خوزستان به درختکاری به جهت شرایط آب و هوایی و مسایل ریزگردها نسبت به جاهای دیگر بیشتر است و ضرورت دارد که توجه بیشتری به این موضوع شود.

رضا نجاتی در گفت و گو با ایسنا، در حاشیه مراسم روز درخت‌کاری که امروز، ۱۵ اسفندماه در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) اظهار کرد: جامعه امروز، نیاز به درخت، درختکاری و فضای سبز دارد. سال‌ها به جهت صنعتی شدن جامعه امروزی بر طبیعت ما خوش نگذشت و کم لطفی‌هایی به آن شده است.

وی افزود: ملت‌ها و دولت‌ها به این باور رسیدند که دلیل مشکلات آب و هوایی، نرسیدن به فضای سبز، درخت و درختکاری است. گرد و خاک و گرمای هوای امروزه نتیجه کم لطفی‌هایی است که به جنگل‌ها و درخت‌ها شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امروز جامعه به این نتیجه رسیده است که باید به فرهنگ درخت و درختکاری که در دوران‌هایی وجود داشته است، بازگشت. در این زمینه ائمه اطهار بر درختکاری توصیه می‌کنند و همچنین مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

نجاتی تصریح کرد: امروز، در اولین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، به نام هر شهید یک درخت در این مکان کاشته شد و این کار یقینا، خداپسندانه و انسان پسندانه است. امیدواریم که فرهنگ جامعه امروزی به دوره‌های قبل و فرهنگ درختکاری، باز گردد و هر فرد موظف باشد از درختان مواظبت کند نه اینکه به آن‌ها  آسیب وارد کند.

وی ادامه داد: مردم ما فرهنگ دوست هستند و فضای سبز و درختکاری را دوست دارند. نیاز خوزستان به درختکاری به جهت شرایط آب و هوایی، مسایل ریزگردها نسبت به جاهای دیگر بیشتر است و ضرورت دارد که توجه بیشتری به این موضوع شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: دولت مصمم است و راه خود را پیدا کرده است و مردم نیز به همین شکل در کنار دولت هستند و باید همه باهم بکوشیم تا استانی سرسبز با درختان شادی و نشاط آور و تضمین کننده سلامت مردم داشته باشیم.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد