hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خودروسازان داخلی انتظارات را محقق نکردند / واردات فقط برای یک سال است

خودروسازان داخلی انتظارات را محقق نکردند / واردات فقط برای یک سال است

نماینده مردم اهواز با اشاره به تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده گفت: متاسفانه آنچه که از شرکت‌های خودروساز داخلی انتظار می‌رفت، محقق نشده است.

سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو اظهار کرد: پیرو صحبت‌ها و مباحثی که در ماه‌های گذشته و از ابتدای مجلس یازدهم وجود داشت، نمایندگان مردم در مجلس دغدغه ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل، رقابتی کردن بازار خودرو و وجود حق انتخاب برای مردم را داشتند.

وی افزود: صف‌های طولانی و نوبتی ثبت‌نام خودروهای داخلی، اختلاف قیمت شدید بین قیمت کارخانه و بازار، مشکلاتی که خودروهای داخلی دارند و تجربه‌ای که از تصادفات آن‌ها وجود داشت، همگی باعث این شد که نمایندگان از طرق مختلف قانونی به بحث خودرو ورود و در این زمینه اقدام کنند.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه متاسفانه آنچه که از شرکت‌های خودروساز داخلی انتظار می‌رفت، محقق نشده است، گفت: روزهای اخیر نیز رییس جمهور از پارکینگ‌های این شرکت‌ها بازدید و تعداد زیادی از خودروهای دپوشده را مشاهده کرد.

حسینی ادامه داد: تمامی این موارد باعث شد که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوبه‌ای را برای واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو داشته باشیم. این میزان شامل ۵۰ هزار خودروی سواری، دو هزار خودروی هیبریدی و برقی برای صرفه‌جویی و جلوگیری از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می‌شود و مابقی نیز ماشین‌های سنگین که نیاز به آن‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: این مجوز فعلا برای سال ۱۴۰۱ است و واردات مازاد بر این میزان، قطعا نیاز به مجوز جدید خواهد داشت.

نماینده مردم اهواز گفت: افرادی هم که به بحث واردات خودرو انتقاد داشتند لازم به ذکر است که این مصوبه، برای یک سال است و یک قانون دائمی نیست.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد