hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بیشتر شهرستان‌های خوزستان مناسب ایجاد صنایع تبدیلی هستند

بیشتر شهرستان‌های خوزستان مناسب ایجاد صنایع تبدیلی هستند

ایسنا/خوزستان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه بیشتر شهرستان‌های خوزستان مناسب ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی هستند، گفت: شهرستان‌های استان در زمینه تولیدات کشاورزی ظرفیت‌های مختلفی دارند و شهرستان‌های استان متناسب با نوع تولید خود، ظرفیت ایجاد این نوع صنایع را دارند.

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت صنایع تبدیلی در استان خوزستان اظهار کرد: برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در استان باید سه مرحله گذرانده شود که اولین مرحله، موافقت اصولی است. در این مرحله متقاضی ابتدا درخواست خود را برای دریافت مجوز در سامانه‌ سماک ثبت می‌کند و ما نیز در همان سامانه ظرف مدت ۳۰ روز به متقاضی پاسخ خواهیم داد که با درخواست شما موافقت شده است و موافقت‌نامه‌ صادر می‌شود. پس از آن، استعلام صورت می‌گیرد و اگر طرح مورد نظر در شهرک صنعتی باشد، مجوز خرید زمین نیز بلافاصله برای متقاضی صادر می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۷۵۵ هزار موافقت اصولی با اشتغال‌زایی حدود ۱۲ هزار و ۶۳۸ نفر، ظرفیت تولید حدود ۳۷ هزار و ۷۹۹ تن و سرمایه‌گذاری ۴۸ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال برای طرح‌های صنایع تبدیلی استان صادر شده است.

موسوی تصریح کرد: بعد از مرحله موافقت اصولی، بحث جواز تاسیس را خواهیم داشت. یعنی متقاضی مرحله جواز کسب را طی کرده و به جواز تاسیس رسیده است و آماده احداث طرح و کارکردن می‌شود. این مرحله به این معنا است که تمام مجوزهای قانونی برای ساخت محل و ایجاد صنعت گرفته شده است.

وی ادامه داد: در استان تاکنون حدود ۵۹۱ هزار فقره جواز تاسیس با اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر، ظرفیت تولید ۴ میلیون و ۲۲۴ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۸۹ میلیارد ریال صادر شده است.

موسوی با بیان اینکه زمانی طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسند که آن صنعت آماده کار و تولید باشد، گفت: از این تعداد جواز تاسیس، ۲۴۴ واحد به تولید رسیده‌اند و در حال حاضر فعال هستند و به مرحله پروانه بهره‌برداری رسیده‌اند که اشتغال این واحدها ۵ هزار و ۱۸۹ نفر و ظرفیت تولید آن‌ها یک میلیون و ۸۱۵ هزار تن است.

برای جذب سرمایه گذار صنایع تبدیلی هیچ محدودیتی وجود ندارد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در زمینه صنایع تبدیلی ایجاد شده در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۷۰۸ موافقت‌نامه اصولی با اشتغال‌زایی یک هزار و ۵۴ نفر، ظرفیت تولید ۲۷۱ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، از تعداد موافقت اصولی‌های انجام شده، برای ۶۱ واحد جواز تاسیس صادر شده است، بیان کرد: این جواز تاسیس‌ها، با اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۲۶۶ نفر، ظرفیت تولید ۶۷۷ هزار تن، سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان بوده‌اند. از این تعداد جواز تاسیس برای ۲۲ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی ۴۹۶ نفر، ظرفیت تولید ۲۴۸ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال صادر شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه نیاز استان خوزستان به ایجاد صنایع تبدیلی بر اساس ظرفیت تولیدی استان تعیین می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه استان ما در حوزه صنایع تبدیلی دارای ظرفیت است و برای متقاضیانی که می‌خواهند در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند، این ظرفیت وجود دارد و توان جذب سرمایه‌گذار صنایع مختلف کشاورزی را داریم و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش صنایع تبدیلی کشاورزی افزود: در بحث واگذاری زمین و تغییر کاربری برای صنایع تبدیلی کشاورزی تنها روندهای قانونی باید طی شود و تغییر کاربری کاملا رایگان انجام می‌شود و در این راستا علاوه بر این‌ها، تسهیلاتی را برای حمایت از این سرمایه‌گذاران قرار داده‌ایم و همچنین مشاوره‌های فنی، اقتصادی و مالی کاملا رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه بیشتر شهرستان‌های خوزستان مناسب ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی هستند، عنوان کرد: شهرستان‌های استان در زمینه تولیدات کشاورزی ظرفیت‌های مختلفی دارند. مثلا ظرفیت ایجاد صنایع تبدیلی آبزیان، در شهرهای جنوبی و شمالی استان، همجوار خلیج فارس، کنار رودخانه‌ها و هر جایی که آب باشد وجود دارد و در حوزه صنایع تبدیلی، برای نگه‌داری محصولات هیچ مشکلی نداریم و شهرستان‌های استان متناسب با نوع تولید خود، ظرفیت ایجاد این نوع صنایع را دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد