hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > ارتباط مصرف اسیدآمینه های سولفور با ریسک بیماری قلبی و مرگ

ارتباط مصرف اسیدآمینه های سولفور با ریسک بیماری قلبی و مرگ

بر اساس تحقیقات اولیه، خوردن بیش از حد مواد غذایی حاوی اسیدهای آمینه سولفور ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، اسیدهای آمینه سولفور که عمدتاً در پروتئین‌هایی مانند گوشت گاو، مرغ و لبنیات یافت می‌شود برای متابولیسم و سلامت کلی بدن ضروری هستند.

«لیلا الشعار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، می‌گوید: «این یافته ممکن است نشاندهنده این موضوع باشد که چرا افرادی که رژیم‌های غذایی با تأکید بر غذاهای گیاهی سالم مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که مقادیر زیادی گوشت و غذاهای لبنی مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند.»

محققان داده‌های ۱۲۰,۶۹۹ نفر را در دو مطالعه ملی بلندمدت تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان هر دو تا چهار سال یک بار پرسشنامه‌های بهداشتی دقیق، از جمله سوالات مربوط به رژیم غذایی خود را تکمیل کردند.

به طور متوسط، شرکت کنندگان بیش از دو برابر مقدار توصیه شده روزانه اسیدهای آمینه سولفور، عمدتاً از طریق مصرف گوشت گاو، مرغ و شیر دریافت می‌کردند.

محققان دریافتند که در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار از این مواد غذایی را می‌خوردند، افرادی که بیشترین اسیدهای آمینه سولفور را مصرف می‌کردند، در طول دوره ۳۲ ساله مطالعه، سالانه با ۱۲ درصد افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و ۲۸ درصد افزایش خطر مرگ در اثر این بیماری روبرو بودند.

چندین مطالعه بر روی حیوانات در چند دهه گذشته نشان داده است که محدود کردن این نوع اسیدهای آمینه- به ویژه متیونین و سیستئین- روند پیری را به تعویق می‌اندازد و به حیوانات کمک می‌کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشند.

الشعار گفت: «مردم می‌توانند میانگین نیاز تخمینی خود به اسیدهای آمینه سولفور- ۱۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز- را از طریق منابع گیاهی نظیر حبوبات، مغزیجات آجیلی و سویا یا ماهی تأمین کنند.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد