hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جشن پایان کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی ملی برگزار می شود

جشن پایان کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی ملی برگزار می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در هفته ملی منابع طبیعی که از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه می باشد ۲۳ پروژه آبخیزداری، آبخوان‌داری، بیابان زایی، نهال کاری و با اعتباری بیش از 13 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران--محسن فنودی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کل اراضی ملی و موات استان دارای سند کاداستر شده‌اند، افزود: اکنون ۵۰۰ هزار هکتار سطح اراضی که مورد اختلاف قرار دارد با طرفیت اشخاص حقیقی، آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امورخیریه در حال پیگیری است. 

وی ادامه داد:زمین‌های مورد اختلاف در سه ماه نخست سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد،صدور اسناد در قالب طرح کاداستر به این معناست که از صدور سند معارض در اراضی ملی جلوگیری شده و هیچ فرد دیگری امکان دریافت سند مالکیت را نخواهد داشت و این اقدام بزرگترین گام برای حفاظت از اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت و کاهش دعاوی است. 

فنودی تاکید کرد :جشن پایان کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی در استان به صورت ویدیو کنفرانس در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اظهار داشت  : امسال در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی اختصاص یافته که تا کنون حدود 740 میلیارد ریال  آن تخصیص و هزینه شده است.

فنودی افزود  : برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی۱۳ زمین به مساحت هزار و ۲۲۰ هکتار مساحت در اختیار این طرح قرارداده است.

وی  با اشاره به تنظیم روزشمار هفته منابع طبیعی افزود: یکشنبه ۱۵ اسفند به نام درختکاری برای ایران سرسبز ایران قوی نامگذاری شده است. در این روز برنامه نهال کاری و یک برنامه مشترک با دانشگاه فردوسی خواهیم داشت.

فنودی ادامه داد: دوشنبه ۱۶ اسفند ماه روز منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت است که به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل (ع) برنامه‌ نهال‌کاری با همکاری بنیاد شهید استان برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین سه‌شنبه ۱۷ اسفند که روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون است رژه موتوری یگان حفاظت در بلوار نماز و برنامه مشترکی با فرماندهی نیروی انتظامی استان در مجتمع فرماندهی انتظامی برگزار می‌شود. چهارشنبه ۱۸ اسفند روز منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه است. 

مدیرکل اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بیان کرد: پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه روز منابع طبیعی، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی است که در این روز پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان اجرا خواهد شد. جمعه ۲۰ اسفند ماه روز منابع طبیعی، خانواده و آموزه‌های دینی است. در این روز همایش خانواده بزرگ منابع طبیعی برگزار خواهد شد. در این روز در نهالستان طرق نهال خواهیم کاشت.

فنودی افزود: شنبه ۲۱ اسفند روز آموزش، پژوهش و فناوری است. برنامه مشترکی با صاحب نظران دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به همراه نهال کاری خواهیم داشت یکشنبه ۲۲ اسفند ماه روز منابع طبیعی در این روز بزرگداشت شهدا برگزار خواهد شد و برنامه‌ عطر افشانی مزار شهدا و نهال کاری مشترک با بنیاد شهید برگزار خواهد شد..

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد