hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تجهیز 16 باب کتابخانه عمومی دیگر در خراسان رضوی به خدمات وای فای رایگان

تجهیز 16 باب کتابخانه عمومی دیگر در خراسان رضوی به خدمات وای فای رایگان

16 باب کتابخانه عمومی دیگر در استان خراسان رضوی در راستای تکریم ارباب رجوع مجهز به وای فای رایگان شدند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مجموعه کتابخانه های عمومی امروز از حالت سنتی امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده و به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، آموزشگاه های غیررسمی و دانشگاه های مردمی رسالت پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی مردم را برعهده دارند.

در واقع کتابخانه های عمومی سعی دارند تا با ارائه خدمات نوین کتابداری علاوه بر حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره گیری و فراهم سازی امکانات دسترسی به اطلاعات، مقالات، پژوهشها و ... به صورت مجازی بتواند بخش اعظمی از نیازهای دانشی جامعه را برطرف سازد.

از همین رو، تعداد 16 باب کتابخانه عمومی از 11 شهرستان بردسکن، تربت حیدریه، جوین، ششتمد، فریمان، قوچان، کاشمر، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در استان در حال ارائه خدمت وای فای ریگان به اعضای کتابخانه های عمومی هستند.

اعضای کتابخانه های عمومی بر استفاده از خدمات وای فای رایگان باید به صورت حضوری به کتابخانه مراجعه و ثبت نام نمایند. این خدمت جهت تسهیل در ارائه خدمات مبتنی بر وب کتابخانه های عمومی شامل دسترسی سریعتر به خدمات مرجع مجازی کتابخانه ها اعم از پایگاه های اطلاعاتی، مقالات، پژوهشنامه ها و ...، ورود به سامانه های اینترنتی کتابخانه ای شامل Samanpl.ir ، جستجوهای آزاد از طریق مرورگرها و ... با محدودیت حجم مشخص شده ارائه شده است.

یاد آور می شود، کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)  مشهد مقدس  از سال 1398 مجهز به وای فای رایگان است. نکته حائض اهمیت استفاده از وای فای در این کتابخانه، مکانیزه بودن روش استفاده، بدون مراجعه به کاربر است.

گفتنی است، در مجموع 90 باب از کتابخانه های عمومی در سطح استان مجهز به خدمات وای فای رایگان هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد