hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > طرح ملی " قرار دوازدهم " با توزیع 50 هزار بسته معیشتی آغاز شد

طرح ملی " قرار دوازدهم " با توزیع 50 هزار بسته معیشتی آغاز شد

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در افتتاحیه طرح ملی "قرار دوازدهم" در آستان مقدس امام زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد گفت: طرح ملی "قرار دوازدهم" با نام و یاد امام زمان(عج) دوازدهم هر ماه در 540 بقعه متبرکه کشور اجرا می شود و در مرحله اول در اسفند ماه سال جاری بالغ بر 50 هزار بسته معیشتی از عواید موقوفات و کمک خیرین تهیه و میان اقشار آسیب پذیر توزیع می شود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-رضا معممی مقدم در مراسم افتتاحیه طرح ملی قرار دوازدهم که همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور در امام زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: اوقاف خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی انجام ‌می دهد که الگویی برای ادارات اوقاف در سایر استان ها است و طرح قرار دوازدهم برگ زرینی از حوزه خدمات اجتماعی در کارنامه سازمان اوقاف است.

 مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص چرایی، چیستی و چگونگی طرح قرار دوازهم گفت: مقام معظم رهبری در سال جاری در سخنرانی خود فرمودند: خدمات اجتماعی امروز جهاد تلقی می شود، زمانی جهاد حضور در جنگ بود اما امروز جهاد، جهاد مواسات و شما جهاد گر هستید؛ همچنین چیستی قرار دوازدهم استمرار مواسات به صورت منسجم است یعنی در طول ماه مهدی یاور جذب کنیم و اینها با کمک خیرین اقدام به تهیه بسته می کنند تا در یک روز مشخص به دست نیازمندان برسد و این انسجام بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این طرح به گونه ای طراحی شده که در تهیه بسته های معیشتی از مشارکت مردم بهره مند شویم؛ افزود: ما می خواهیم متکی به مهدی یاوران باشیم تا مشارکت های مردمی جذب و تبدیل به بسته شود و به دست نیازمندان برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده در ۱۹۷ بقعه شاخص سطح یک باید حداقل ۱۱۰ مهدی یاور را شناسایی ، سازماندهی و جذب کنند و 347 بقعه سطح دو حداقل باید70 مهدی یاور شناسایی، جذب و بکار گیری شوند و در مجموع هدف گذاری حداقلی ما به این صورت است که در ۵۴۰ بقعه در سال ۵۴۰ هزار بسته معیشتی را تهیه و بین نیازمندان توزیع می کنیم.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر هوشمندی در شناسایی افراد نیازمند؛ گفت: برخی از ذاکرین، مداحان، رانندگان و کارگر مهمان سراها و ... به دلیل شرایط کرونا بیکار شدند و در وضعیت اقتصادی خوبی نیستند اما زبان تکدی گری ندارند لذا باید این افراد و جامعه هدف هوشمندانه شناسایی شوند. 

وی ترویج و تبلیغ مهدویت در زمان خاصی چون شعبانیه را ظلم به حضرت دانست و افزود: طرح قرار دوازدهم تمرینی برای ظهور است، امام زمان در دولت خود قطعا عدالت اجتماعی را محقق خواهند کرد و یا همان بیانیه گام دوم انقلاب است.

مععمی مقدم بیان کرد: امروز بالغ بر ۵۰ هزار بسته در ایران توزیع می شود و افتتاحیه این طرح ملی در مشهد رقم خورد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد