hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > در استخدام‌ها، توجه ویژه‌ای به نیروهای بومی شود

در استخدام‌ها، توجه ویژه‌ای به نیروهای بومی شود

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از وزیر نفت این است که در بحث استخدام ها، توجه ویژه ای به نیروهای بومی شود.

حبیب آقاجری امروز، ۱۲ اسفندماه در مراسم افتتاح تاسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر اظهار کرد: حوزه انتخابیه بنده ظرفیت های بسیار زیادی دارد اما از طرفی مشکلات زیادی نیز دارد. اگر چه جمهوری اسلامی کارهای زیادی در این راستا انجام داده اما کمبودها و مشکلاتی مخصوصا در رابطه با معیشت و اشتغال وجود دارد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی افزود: انتظار ما از وزیر نفت این است که در بحث استخدام ها، توجه ویژه ای به نیروهای بومی شود. با وجود اینکه در مجموع بیش از ۲۳ مجتمع پتروشیمی در این منطقه وجود دارد اما ۲۵ درصد مردم این منطقه از بیکاری رنج می برند.    

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و آغاجاری در خصوص بکارگیری مدیران بومی گفت: در مجموع کارکنان پتروشیمی ها، صنایع نفت و گاز در منطقه، افراد شایسته ای وجود دارد که برای بکارگیری در مدیریت ها می توانند نقش بسزایی داشته باشند بنابراین انتظار توجه به نیروهای بومی منطقه را داریم.

آقاجری در خصوص مسئولیت های اجتماعی بیان کرد: وزیر نفت سابقه کاری زیادی در خوزستان دارد و از وضعیت استان آگاه است؛ در امیدیه که شهری نفتی است، هنوز مشکل فاضلاب وجود دارد. همچنین جاده جایزان که امیدیه را از طریق تونل میانکوه به شهر جایزان وصل می کند و می توان گفت که این جاده اختصاصی نفت است اما بعد از ۱۴ سال همچنان ۲۳ کیلومتر باقی مانده آن تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: در ماهشهر و شهرهای بندر امام، چمران، شهرک طالقانی و هندیجان مشکلات زیادی وجود دارد و انتظار داریم با توجه به اینکه این منطقه، سرزمین نفت، گاز و پتروشیمی و دریا است به بحث مسئولیت های اجتماعی در آن ها نیز توجه شود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و آغاجاری در خصوص اشتغالزایی اظهار کرد: ظرفیت بسیار زیادی در این زمینه دارد و ظرفیت برای صنایع پایین دستی در شهرستان ماهشهر، امیدیه و هندیجان وجود دارد و پتروشیمی ها اولین حلقه از مجموعه تولیدات محصولات هستند. بنابراین این منطقه با ایجاد و احداث صنایع پایین دستی می تواند در بحث اشتغال زایی بسیار موثر باشد.

آقاجری افزود:در آمایش صنعتی که برای منطقه دیده شده، حتی برای ماهشهر نیز صنایع پایین دستی در نظر گرفته نشده و فقط گفته شده است که می شود معدن مخلوط شن وجود داشته باشد. این در حالی است که ماهشهر دشت است و اصلا مخلوط شن ندارد. ان شاالله به این موضوع توجه شود و آن را اصلاح کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد