hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > امیدواریم روزی خاموش شدن آخرین گاز فلر را جشن بگیریم

امیدواریم روزی خاموش شدن آخرین گاز فلر را جشن بگیریم

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: حجم گازی ۴۸۰ میلیون فوت مکعب روزانه در حال سوختن است و امیدواریم ظرف چند سال آینده در دولت سیزدهم به اتمام برسد و در روزی، خاموش شدن آخرین گاز فلر را جشن بگیریم.

علی عسگری امروز، ۱۲ اسفندماه در مراسم افتتاح تاسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر اظهار کرد: پالایشگاه گاز بید یلند یک پالایشگاه پر ظرفیتی است که در حداکثر توانمندی خود، بیش از ۱۴ میلیون تن تولید محصولات دارد که حدود ۱۰ میلیون تن از محصولات آن، گاز است و به شبکه وصل می شود و حدود  ۳.۶ میلیون تن سایر محصولات است.

وی افزود: همچنین یک میلیون تن گاز تولیدی نیز به چاه ها تزریق می شود. جایگاه پروژه ای که امروز افتتاح می شود این است که این ظرفیت، بسیار باکیفیت، مدرن و در سطح بالا و تمیز است و حدود ۲ میلیون تن صادرات پروپان، بوتان، اتان و پلاس دارد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، عسگری تصریح کرد: زنجیره ارزش این پروژه از چاه ها تا محل صادرات خواهد بود که بسیار حساس و مهم است.نکته ارزشمند که در این پروژه وجود دارد، تعامل و همکاری بسیار خوب وزارت نفت با بخش خصوصی بوده که موضوع بسیار مهمی است.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تامین سود سهام عدالت گفت: این مجتمع متعلق به میلیون ها نفر است و برای سود سهام عدالت، بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تقسیم سود انجام شده است که به توده مردم می رسد. سودی که امسال توزیع می کنیم تا پایان سال مالی ( ۳۱ خرداد) بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان است که باید در مجموعه هلدینگ خلیج فارس زحمت کشیده شود تا این سود برای مردم تامین شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت عملکردی شایسته داشته است، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی پتروشیمی ایران، تعامل و همکاری بسیار خوبی را در این پروژه داشته اند و امیدواریم که این پروژه مدل خوبی باشد تا در آینده، از مشابه این موضوع استفاده کنیم و با همکاری وزارت نفت با بخش خصوصی و هلدینگ خلیج فارس، اقدامات بهتری را برای مردم انجام دهیم.

عسگری ادامه داد: سایتی که امروز در آن قرار داریم مربوط به تاسیسات، اسکله و مخازن صادراتی است که شامل سردسازی، ذخیره سازی و انتقال به اسکله است. اسکله ای که امروز به اسم شهید سلیمانی نام گذاری می شود حدود ۱۹ متر آبخور دارد و کشتی های تا ۱۰۰ هزار تن می توانند در آن پهلوگیری کنند.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: بحث جمع آوری گازهای فلر و مشعل ها و استفاده از آن ها آرزویی دیرینه بوده است. به جای اینکه ضایعات داشته باشیم و محیط زیست را خراب کنیم، همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشتند این گازها باید تبدیل به ثروت شوند که امروز آرزوی تاریخی ملت ایران کلید خواهد خورد.

وی اظهار کرد: حجم گاز ۴۸۰ میلیون فوت مکعبی روزانه در حال سوختن است و امیدواریم ظرف چند سال آینده در دولت سیزدهم به اتمام برسد و در روزی، خاموش شدن آخرین گاز فلر را جشن بگیریم.

عسگری ادامه داد: هزینه جمع آوری گازهای مشعل این پروژه یک میلیارد یورو است که امروز قرارداد ۴۷۰ میلیون یورو از آن، امضا و کار آغاز می شود.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: با توجه به اینکه اقساط بودجه پروژه ساخت پالایشگاه بید بلند از خردادماه آغاز می شود و در صورت پرداخت این اقساط، توان در اجرای این پروژه با توجه به محدودیت های موجود کاسته می شود، اگر بتوانیم در این راستا، استمهال بگیریم بسیار می تواند موثر باشد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد