hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اختصاص ۵ هزار میلیارد اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به خوزستان

اختصاص ۵ هزار میلیارد اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه نگاه ویژه دولت در بالاترین سطح به استان خوزستان است، گفت: ۵ هزار میلیارد تومان به عنوان مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای سال های آینده اختصاص داده شده و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان نیز پروژه هایی است که به عنوان مسئولیت های اجتماعی نفت در حال انجام است.

صادق خلیلیان امروز، ۱۲ اسفند ماه در مراسم افتتاح تاسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر اظهار کرد: خوزستان با ظرفیت های بزرگی در بخش های نفت و گاز، بنادر، کشتی رانی، راه آهن، شیلات، کشاورزی، فولاد و بسیاری از فعالیت های در حال انجام، یک استان پر ظرفیت و بی نظیر در سطح کشور است اما مشکلاتی نیز دارد که ان شالله به همت دولت جدید امیدوار هستیم که این مشکلات برطرف شوند تا استانی در تراز انقلاب اسلامی و جایگاه شایسته آن داشته باشیم.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی با اشاره به طرح هایی که در دولت جدید سرعت گرفته است، افزود: مشعل ها به جای اینکه سوخته شوند و سرمایه کشور را نابود کنند تبدیل به ارزش افزوده می شوند و چرخه و زنجیره فعالیت های نفت و گاز تکمیل می شود که برای کشور بسیار مهم است و ارزش افزوده بالایی را برای کشور دارد .

استاندار خوزستان گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم خوزستان این بود که گازهایی که در صنعت نفت سوخته می شوند و باعث ایجاد آلودگی و ضرر و زیان به مردم و محیط زیست هستند خاموش شوند و به محصولات گران قیمتی تبدیل شوند که خوراک پتروشیمی ها هستند و آن ها ازشان استفاده کنند.

خلیلیان عنوان کرد: این موضوع که آلودگی را در استان خوزستان کاهش دهیم و محیط زیست مناسبی برای مردم فراهم شود و ارزش افزوده بیشتری را داشته باشیم برای ما مهم است و این موضوع قطعا اشتغال بیشتری را نیز فراهم می کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اعتبارات خوزستان بیان کرد: در چهارچوب مصوبات دولت، ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان خوزستان جهت توسعه فعالیت های مختلف و اشتغالزایی، ۲۰ هزار میلیارد تومان توسعه سرمایه گذاری،  ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه برای ازدواج جوانان و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای پشتیبانی از تولید و صنایع و فعالیت های کشاورزی اختصاص داده شده است که نشان دهنده نگاه ویژه دولت در بالاترین سطح به استان خوزستان است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سرعت کارها و توسعه در خوزستان، بیشتر و مسائل مربوط به پروژه های تامین آب آشامیدنی تقویت شده و سرعت گرفته است. همچنین مباحث مربوط به جمع آوری شبکه آب های سطحی و شبکه دفع فاضلاب به بهترین شکل اعتبارات خوبی را اخذ کرده اند و در شرق اهواز مشکلاتی را که در سال های متمادی شاهد بودیم را دیگر در چند وقت اخیر نداشتیم .

استاندار خوزستان گفت: در مجموع تخصیص جدیدی که برای اعتبارات سفر دولت به خوزستان داده شده است که شامل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می شود، باعث بالابردن سرعت کارها در خوزستان خواهد شد. همچنین ۵ هزار میلیارد تومان به عنوان مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای سال های آینده اختصاص داده شده و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان نیز پروژه هایی است که به عنوان مسئولیت های اجتماعی نفت در حال انجام است.

خلیلیان ادامه داد: امیدوار هستم که این اقدامات منجر به رفاه بیشتر در استان خوزستان و کاهش نرخ بیکاری شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد