hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جایگاه استراتژیک پالایشگاه گاز بیدبلند در سبد انرژی کشور

جایگاه استراتژیک پالایشگاه گاز بیدبلند در سبد انرژی کشور

مدیر عامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه این پالایشگاه در سبد انرژی کشور، جایگاهی استراتژیک پیدا کرده است، گفت: چرخه تولید پالایشگاه یک سال و نیم است که در مدار قرار دارد و در این مدت با اینکه به ظرفیت اسمی نرسیده ایم ، ۴۰۰ میلیون دلار در سامانه نیما، ارز عرضه کرده ایم.

محمود امین نژاد امروز، ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح اسکله صادراتی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس اظهار کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به عنوان بزرگترین هاب گازی غرب آسیا و با یک تیم توانمند، با غیرت و جهادی پس از گشایش اعتبارات اسنادی، سال گذشته به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی افزود: دلیل عقب افتادن این پروژه این بود که یک سال و نیم، پروژه تاسیسات پتروشیمی بندر امام به دلیل یکسری سیاست ها دیرتر از پالایشگاه استارت خورد. با همکاری بسیار خوبی که انجام شد، الحمدلله چرخه تولید پالایشگاه بیدبلند را یک سال و نیم است که در مدار داریم و در این مدت با اینکه به ظرفیت اسمی نرسیده ایم، ۴۰۰ میلیون دلار در سامانه نیما، ارز عرضه کرده ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: این پالایشگاه در سبد انرژی کشور، جایگاهی استراتژیک پیدا کرده است و در زمستان سال جاری از نظر مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران، این پالایشگاه یکی از ستون های قابل اتکا تامین گاز کشور بود.

امین نژاد بیان کرد: تا کنون حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب متان به شبکه گاز سراسری کشور وصل کردیم و در سه ماه اخیر با همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ۳۰ میلیون متر مکعب گاز در روز که تامین کننده گاز حداقل ۷ استان همجوار خوزستان است تامین شد.

وی عنوان کرد: در بحث تامین خوراک، سالیان سال است که پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به ظرفیت اسمی نرسیده بودند اما در حال حاضر به برکت وجود پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس این مشکل حل شده و شرکت های پتروشیمی این منطقه، سوددهی بالایی داشته اند.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیچ فارس گفت: برای اولین بار در کشور، کنسرسیوم ۵ بانک ایرانی با لیدری بانک سپه برای کسب ۲.۲میلیارد دلار را از محل صندوق توسعه ملی راه اندازی کردیم و جریان نقدینگی این پروژه در طول ۳۶ ماه اجرای آن، روزانه ۱.۸ میلیون دلار بوده است.

امین نژاد بیان کرد: این حجم از گردش مالی آن هم در شرایطی که سخت ترین تحریم ها و محدودیت ها را داشتیم، نشان دهنده این است که تیمی ارزشمند در اجرای پروژه سهیم بوده اند و همدلی بینظری برای اجرای این پروژه ایجاد شد.

وی ادامه داد: امروز نیز بحث قرارداد گازهای مشعل که تامین کننده خوراک این پالایشگاه است، از مجموع یک میلیارد یورو قرارداد با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۴۷۰ میلیون یورو آن امضا خواهد شد. مجموعا ۷۳۲ میلیون یورو به قرارداد و انتخاب پیمانکار و شروع کار اختصاص می یابد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد