hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فعالیت ۱۵۲ اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان

فعالیت ۱۵۲ اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان از فعالیت ۱۵۲ اکیپ به منظور ردیابی و پایش مزارع به منظور جلوگیری از ورود ملخ ها به مزارع خبر داد.

تورج نوروزی در خصوص احتمال ورود ملخ های صحرایی به جنوب کشور تا ۱۵ روز آینده اظهار کرد: در این راستا بیش از ۱۵۲ اکیپ در حال ردیابی و پایش سراسر خوزستان هستند. تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ردیابی شده و تاکنون ریزش ملخ مشاهده نشده است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی افزود: پیش بینی شده از اواخر اسفندماه و در فروردین ماه سال آینده ریزش ملخ در کشور رخ دهد که استان های جنوبی در خط مقدم ریزش هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوشبختانه در خوزستان به اندازه کافی سم و ادوات سمپاشی پیش بینی شده است تا در صورت ریزش ملخ با آمادگی کامل مبارزه با ملخ ها را انجام دهیم.

نوروزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، بیان کرد: تاکنون به تامین بالگرد سمپاش نیاز نبوده و در صورت ریزش ملخ حتما از آن استفاده می کنیم. مانند سال های گذشته با امکانات موجود اجازه ندادیم ملخ وارد مزارع کشاورزان شود و قبل از ورود ملخ ها به مزارع، سمپاشی انجام و ملخ ها از بین رفتند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد