hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > محبت به اهل بیت راه درست را به انسان نشان می دهد

محبت به اهل بیت راه درست را به انسان نشان می دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: محبت به اهل بیت(ع) نشان دهنده راه و مسیر درست به انسان است و او را در مسیر درست قرار می دهد و اجازه نمی دهد به بیراهه برود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-آیت الله احمد خاتمی در ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم (ع) در آستان مقدس امام زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد؛ بیان کرد: اهل بیت ابراز محبت و ارادت و عرض تسلیت و شادباش در شهادت و ولادت ها ما را نسبت خودشان هیچگاه آنها فراموش نخواهند کرد و این محبت را پاسخ می دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این ابراز محبت یک جلوه شکلی دارد و تعظیم شعائر دین است؛ افزود: کسی که شعائر دین را بزرگ بدارد از عمق جان پایبند به ارزش ها است؛ مزد رسالت، محبت عترت است. 

وی بیان کرد: امام رضا (ع) نعمتی هستند که متاسفانه برخی قدر وجودی حضرت را نمی دانند، خدا این نعمت را به ما داده و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: فردی نزد امام کاظم(ع) آمد و به حضرت عرض کرد: از نظر خودم قرآن و نمازم آن گونه که باید نیست و تنها چیزی که در من قلبا در من وجود دارد دوست داشتن شما اهل بیت است. حضرت فرمود: دوست داشتن ما بالاترین نعمت است.

وی بیان کرد: آیا اهل بیت (ع) این محبت را لازم دارند؟ خیر آنها نیازی به محبت ندارند بلکه این محبت به اهل بیت نشان دهنده راه و مسیر درست به انسان است و او را در مسیر درست قرار می دهد و اجازه نمی دهد به بیراهه برود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که به زیارت امام رضا (ع) می رود سبک زندگی حضرت  را در زندگی خود پیاده می کند؛ افزود: امام موسی کاظم (ع) فرمود: 4 برنامه را در زندگی خود پیاده کنید، اول برای مناجات خود برنامه داشته باشید، نماز را در اول وقت بخوانید و خدا را مناجات کنید. اذان به معنای آماده شدن برای نماز است. برای زیارت امام رضا (ع) وقت بگذارید تنها به گفتن سلام به حضرت اکتفا نکنید و به حرم مشرف شوید.

وی در ادامه اظهار کرد: دوم برای زندگی خود برنامه ریزی کنید، کار کنید و تفریح کنید، فردی که کار می کند مجاهد در راه خدا است. سوم برنامه ای برای نشست های مفید داشته باشید و چهارم برنامه ریزی برای لذت های حلال داشته باشید چرا که اگر به فکر لذت های حلال باشید نشاط پیدا می کنید نشاطی که عبادت و کار شما را بانشاط و نشست هایتان را مفید قرار می دهد و محبان اهل بیت تلاش می کنند زندگی به همان شکل باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد