hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جهش اقتصادی در منطقە بانە و مریوان/ منطقه آزاد کولبری را مرتفغ می کند

جهش اقتصادی در منطقە بانە و مریوان/ منطقه آزاد کولبری را مرتفغ می کند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: بانە و مریوان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و جهش اقتصادی خوبی را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

سعید محمد عصر امروز (۸اسفند) در بازدید از منطقە آزاد بانە، با بیان اینکە کردستان بە ویژە منطقە بانە و مریوان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: در شرایط و وضعیت کنونی، طی سال گذشتە حدود ٦.۹  میلیارد دلار مبادلات تجاری در مرزهای باشماق و سیرانبند انجام گرفتە است.

وی عنوان کرد: با شکل‌گیری منطقە آزاد، وضعیت ترانزیتی و بهبود درآمد ترانزیتی و ایجاد امکانات و ارائە خدمات بە رانندگان، سبب جذب‌ و افزایش هرچە بیشتر فعالیت‌های ترانزیتی در این مناطق  می‌شود.

محمد بیان کرد: در حال حاضر نیز ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد مد نظر است کە مشاور طرح جامع در حال بررسی آن است.

وی تصریح کرد: با فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، اشتغال بسیار خوبی نیز در منطقە ایجاد می‌شود و بسیاری از مشکلات کە امروزە مردم گریبانگیر آن هستند و مسئلە کولبری کە در شان مردم منطقە نیست؛ حل خواهد شد.

محمد تصریح کرد: با ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات این مناطق مرتفع خواهد شد و تولید و صادرات جزو اصولی‌ترین موضوعات منطقە آزاد بانە و مریوان است.

وی ادامە داد: در حال حاضر ۲ هزار هکتار در بانە و ۳ هزار و ٥۰۰ هکتار در مریوان بە عنوان منطقە آزاد تصویب شدە کە هرچە سریع‌تر محصور و زیرساخت‌های لازم آن انجام خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات اختصاص دادە شدە بە مناطق آزاد گفت: در سال ۱٤۰۰ قریب بە ٥۰ میلیارد تومان بە این مناطق اختصاص دادە شدە است و برای سال آیندە نیز حدود ٥.٥ میلیارد یورو تهاتر نفت در بودجە ۱٤۰۱ برای همە دستگاە‌ها در نظر گرفتە شدە کە از آن برای هفت منطقە آزاد ابلاغ شدە استفادە خواهیم کرد کە بانە و مریوان نیز جزو این مناطق محسوب می‌شوند.

محمد خاطرنشان کرد: بانە و مریوان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و طی بازدید از منطقە مقدمات کار و زیرساخت‌های آن آمادە شدە و جهش اقتصادی خوبی را در منطقە بانە و مریوان شاهد خواهیم بود.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد