hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > شبکه توزیع آب شرب ۱۸ روستای هیرمند اصلاح شد

شبکه توزیع آب شرب ۱۸ روستای هیرمند اصلاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان بلوچستان از اصلاح و توسعه شبکه آب شرب ۱۸ روستای هیرمند با همراهی ارتش و رفع مشکل افت فشار در شبکه‌های توزیع روستاهای هامون از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد.

ارتش و رفع مشکل افت فشار در شبکه‌های توزیع روستاهای هامون از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد.            

  به گزارش رویداادایران به نقل از وزارت نیرو، "علیرضا قاسمی" با اعلام این خبر اظهار داشت: از سال 99 تاکنون در منطقه سیستان به منظور رفع تنش‌های آبی که عمدتاً در فصول گرم سال در بخشی از روستاهای شهرستان‌های هیرمند، هامون و نیمروز ایجاد می‌شد، خط انتقال زهک به هیرمند تکمیل و وارد مدار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ادامه خط انتقال از هیرمند به ایستگاه پمپاژ فرقری به پیمانکار ابلاغ شده است تصریح کرد: تاکنون از 16 کیلومتر، 11 کیلومتر آن اجرا و پیش‌بینی می‌شود تا شروع تابستان سال آینده با تزریق اعتبارات مناسب وارد مدار بهره‌برداری شود و مشکل افت فشار شبکه‌های توزیع در تعدادی از شهر و روستاهای شمال هیرمند مرتفع شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: هرچند که با وارد مدار شدن خط جدید زهک به هیرمند این مشکل به حداقل رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اصلاح و توسعه شبکه آب شرب 18 روستای شهرستان هیرمند خبر داد و گفت: پس از تنش آبی در شبکه‌های توزیع تعدادی از روستاها، برنامه‌ریزی لازم برای رفع این مشکل از ابتدای سال 1400 در دستور کار قرار گرفت که با همراهی و مساعدت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شبکه 18 روستای این شهرستان که به دلیل قدمت بالا، فرسودگی و سایز پایین لوله در تنش آبی بودند، به طور کامل اصلاح و شبکه‌های جدید وارد مدار قرار گرفته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید افت فشار ناشی از قطر پایین لوله در شبکه توزیع رخ ندهد.

وی در ادامه افزود: به منظور رفع مشکل افت فشار در شبکه‌های توزیع روستاهای شهرستان هامون نیز اصلاح و توسعه شبکه‌ فرسوده روستاهای از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی آغاز شده است و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده اصلاح شبکه‌های توزیع روستاهای دچار تنش در اولویت قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد