hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بهسازی معابر ۲۲۲ روستای خوزستان از محل اعتبارات نفت

بهسازی معابر ۲۲۲ روستای خوزستان از محل اعتبارات نفت

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان گفت: از سال ۹۶ تا کنون، معابر ۲۲۲ روستا از محل اعتبارات نفت بهسازی شده است.

محمود اکبری فضلی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پروژه‌های بهسازی معابر روستایی در خوزستان با مشارکت شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: از سال ۹۶ تا کنون اعتبار پروژه‌های بهسازی معابر روستایی از محل نفت، حدود ۱۳۲ میلیارد تومان بوده است که این پروژه‌ها در قالب چهار اولویت در استان اجرایی شده‌اند.

وی افزود: اولویت اول مربوط به سال ۹۶ در ۴۸ روستا، اولویت دوم در سال ۹۷ با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در ۷۶ روستا و اولویت سوم در سال ۹۸ و ۹۹ در ۴۲ روستا با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان بوده است که همگی به صورت کامل انجام شده‌اند.

اکبری فضلی تصریح کرد: اخیرا در قالب اولویت چهارمی که به ما ابلاغ شده و تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید، بهسازی معابر روستایی در ۵۶ روستا در شهرستان‌های رامهرمز، خرمشهر و دشت آزادگان با مبلغ ۴۲ میلیارد تومان در حال اجرا است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: این پروژه تا کنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این پروژه نهایتا تا پایان خردادماه سال آینده انجام خواهد شد؛ به طور کلی از سال ۹۶ تا کنون، معابر ۲۲۲ روستا از محل اعتبارات نفت بهسازی شده‌اند.

وی در خصوص اعتبارات قیر رایگان برای بحث بهسازی راه‌ها بیان کرد: در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب اعتبار قیر رایگان برای بحث قیرپاشی و آسفالت به ما ابلاغ شد. این موضوع به صورت مشارکتی با دهیاران و بخشداران استان در حال انجام است و هزینه قیر در راه‌ها حدود ۵۰ درصد است که این هزینه بر عهده بنیاد مسکن و زیرسازی و بقیه موارد مورد نیاز کار بر عهده دهیاری‌ها و بخشداری‌ها است؛ از محل این اعتبارات، راه حدود ۳۵۰ روستا نهایتا تا آخر تیرماه ۱۴۰۱بهسازی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اعتبارات ملی برای بهسازی معابر روستایی گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در سطح استان برای بهسازی معابر روستایی وجود دارد که در قالب این اعتبار، کار در ۸۰ روستا در سطح استان در حال انجام است؛ این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل می‌شود.

اکبری فضلی بیان کرد: همچنین در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شرکت گاز خوزستان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان، ترمیم نوارهای حفاری شده راه‌ها، در ۸۰ روستای شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و ایذه در حال اجرا است و تا کنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


منبع: isna-1400120705113

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد