hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آخرین وضعیت اجرای طرح مسکن ملی در خوزستان

آخرین وضعیت اجرای طرح مسکن ملی در خوزستان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به طرح مسکن ملی گفت: عملیات ساخت برای حدود پنج هزار و ۴۰۰ واحد آغاز شده که با پیشرفت‌های متفاوت در حال اجرا است.

محمد حسین پناهی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در استان اظهار کرد: در راستای اقدام ملی مسکن پنج فاز ثبت‌نام انجام شد. فاز ششم نیز پس از قانون جهش تولید مسکن، در راستای نهضت ملی مسکن آغاز شده است. در حال حاضر در راستای این نهضت، ۱۳۵ هزار نفر در خوزستان ثبت‌نام کردند که حدود ۸۰ هزار نفر از این میزان واجد شرایط هستند و فرآیند پالایش، بررسی و احراز هویت این افراد در حال انجام است.

وی با اشاره به شرط تخصیص واحدها به افراد متقاضی، افزود: هر متقاضی در مرحله اول باید مبلغ ۴۰ میلیون تومان را به حساب بانک مسکن واریز کند و پس از واریز این مبلغ، تخصیص واحد برای فرد مورد نظر انجام خواهد شد.

پناهی‌فر تصریح کرد: در استان خوزستان تامین زمین برای حدود ۳۰ هزار واحد انجام و زمین برای حدود ۳۲ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده که در مجموع می‌توان گفت زمین برای ۶۲ هزار واحد، تامین یا شناسایی شده است.

وی ادامه داد: ساخت این واحدها از طریق کارگزاران انجام می‌شود که از ابتدای طرح کارگزاران ما، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده‌اند که در حال حاضر بنیاد مستضعفان و جانبازان، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کارگزاران جدیدی هستند که به این عرصه اضافه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اجرای پروژه‌های مسکن ملی گفت: عملیات اجرایی ساخت برای حدود پنج هزار و ۴۰۰ واحد آغاز شده که با پیشرفت‌های متفاوت در حال اجرا است.

پناهی‌فر با اشاره به تسهیلات بانکی طرح مسکن ملی ادامه داد: میزان تسهیلات بانکی در اهواز ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. میزان نرخ سود این تسهیلات توسط شورای عالی مسکن هنوز مصوب نشده است اما بر اساس دهک درآمدی متقاضی نرخ سود از پنج درصد به بالا است و بازپرداخت آن نیز ۲۰ ساله خواهد بود.

وی تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت این است که کلیه انبوه‌سازان و غیر انبوه‌سازان، بدون سپرده‌گذاری و خرید اوراق، به هر تعداد که بخواهند در حوزه ساخت و ساز چه به شکل انبوه‌سازی و چه شخصی‌سازی، می‌توانند فعالیت داشته باشند و از تسهیلات در نظر گرفته شده در طرح استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: سود وام برای این افراد ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله است که در راستای تولید مسکن در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه انبوه‌سازان ظرفیت خیلی خوبی دارند می‌توانند از تسهیلات این طرح در قالب خودمالکی، استفاده کرده و با ارائه یک سند مالکیت، پروانه ساخت و یا پیش‌پروانه ثبت‌نام خود را انجام دهند.

پناهی‌فر گفت: همچنین تمام شخصی‌سازان و انبوه‌سازان، بدون داشتن رعایت شرایط چهارگانه‌ای که برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، می‌توانند از این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مهلت ثبت‌نام این طرح همچنان ادامه دارد و زمان دقیقی نیز برای پایان فرصت ثبت‌نام اعلام نشده است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد