hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رسوب بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام

رسوب بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مطالبات متعدد مرزنشینان در خصوص ساماندهی کالاهای ملوانی و ته لنجی، از دستور ویژه رئیس جمهور برای پیگیری این مساله و تقویت معیشت مرزنشینان خبر داد.

سید احسان خاندوزی در پایان سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم دولت، کاهش ماندگاری و رسوب کالاها در گمرکات کشور است و در این زمینه در تلاش هستیم تا سرعت رسیدن کالاها به دست مردم افزایش و هزینه تمام شده کالاها در بازارهای اقتصادی کاهش یابد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه مهمترین مبدأ واردات کالاهای اساسی به ویژه غلات بندر امام خمینی (ره) است، افزود: با توجه به اینکه در هفته های پایانی اسفند ماه قرار داریم نیاز بود رسیدگی ویژه ای در این خصوص انجام شود و گزارش ویژه ای را برای دولت آماده کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازدیدی که امروز از مجموعه گمرکی و بندری امام خمینی (ره) انجام شد، نشان داد که تلاش بسیار خوبی در این مجتمع بندری انجام شده است. به شکلی که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با وجود اینکه ۲۸ درصد افزایش ورودی کالاهای اساسی داشتیم ولی ۲۲ درصد کاهش رسوب کالاهای اساسی در بندر محقق شده است.

خاندوزی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام دچار رسوب و ماندگاری است، نیازمند انجام چند اقدام فوری و آنی در این بندر هستیم تا در دو ماه آینده شاهد کاهش سریع این میزان رسوب کالا باشیم.

پیشنهاد تخصیص بخشی از درآمدهای گمرک به خوزستان

وی ادامه داد: پیشنهادی از سوی استاندار خوزستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی برای تخصیص بخشی از درآمدهای گمرک به این استان مطرح و مقرر شد در یک کارگروه ویژه مورد بررسی قرار بگیرد. حتما نیازمند این هستیم که استان هایی از جمله خوزستان که نقش جدی در تولید و درآمد ملی کشور و همچنین در حوزه تجاری و ترانزیتی کشور دارند، به شکل ویژه تری مورد توجه قرار بگیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از جمله پیشنهادات، افزایش درآمدهای استان است که همراه با پیشنهادات دیگر استان و نمایندگان مجلس و مجموعه این تدابیر کمک کند تا در ماه های آینده شاهد بهبود شرایط اقتصادی در خوزستان باشیم.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه از نظر رئیس جمهور ساماندهی و حل و فصل سریع مشکل کالاهای ملوانی و ته لنجی است که استان های جنوبی کشور با آن درگیر هستند. بابت ساماندهی این مساله مطالبات متعددی از سوی مرزنشینان وجود دارد و رئیس جمهور برای این مورد دستور ویژه داده تا معیشت مرزنشینان تقویت شود.

وی افزود: دو هفته قبل در کمیسیون اقتصادی دولت، آئین نامه ای را برای کالاهای ته لنجی و ملوانی مصوب کردیم که امیدواریم هفته آینده در جلسه هیئت وزیران مطرح و تصویب شود تا فروردین سال آینده گشایش خوبی در حوزه معیشت مرزنشینان به ویژه در استان های جنوبی صورت بگیرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد