hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تسهیلات به صنایع راکد خوزستان

اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تسهیلات به صنایع راکد خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از اختصاص یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش به صنایع استان برای خروج از رکود این صنایع خبر داد.

مهرداد نیکو در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز، ۴ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت. دستور کار اول در خصوص تدوین شیوه‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی استان بود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی افزود: خوزستان سومین استان صنعتی کشور و از نظر استقرار صنایع بزرگ، استان اول کشور است. حدود ۲۰درصد از صنایع کشور، صنایع بزرگ هستند اما این عدد در خوزستان حدود ۳۰درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان محل تمرکز صنایع بزرگ است، گفت: حدود ۹۶ درصد ارزش افزوده صنایع در صنایع بزرگ خوزستان انجام می‌شود در صورتی که این نسبت در کشور حدود ۷۳ درصد است.

نیکو ادامه داد: تمرکز صنایع بزرگ در خوزستان بیانگر این است که از منابع مالی، انسانی و زیرساخت‌های استان استفاده می‌شود و در این زمینه شرکت‌ها باید به ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود بپردازند.

وی افزود: از گذشته شرکت‌ها فعالیت‌هایی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی داشته‌اند اما این فعالیت‌ها دارای برنامه مشخصی نبوده است. شیوه‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی استان، برنامه‌های شرکت‌ها را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی متمرکز و مشخص می‌کند و در راستای توسعه با اولویت جوامع پیرامونی شرکت‌ها اجرایی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: بخش عمده‌ای از صنایع استان با کمتر از ظرفیت خود فعال هستند و این مساله به دلایل متعددی از جمله تقاضا مربوط است. در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا تولیدکنندگان درون استان بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

نیکو عنوان کرد: خوشبختانه با گشایش‌هایی که در حال اتفاق افتادن است، می‌توانیم از ظرفیت بازار خارجی برای صادرات محصولات استفاده و زمینه افزایش تولید را برای شرکت‌های تولیدی فراهم کنیم.

وی افزود: بخشی از رکود صنایع به کمبود سرمایه در گردش مربوط است و در این زمینه در تلاش هستیم تا به تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی درون استان کمک شود. در این زمینه در دو جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان، یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش اختصاص یافت تا بخشی از مشکلات صنایع راکد استان مرتفع شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد