hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کاهش آمار بیماران کرونایی در گلستان/ فریب پائین آمدن آمار را نخوریم

کاهش آمار بیماران کرونایی در گلستان/ فریب پائین آمدن آمار را نخوریم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کاهش جزئی تعداد بیماران بستری کرونایی در استان، گفت: نباید فریب این آمار شکننده را خورد.

سعید گل فیروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تلاشهای همه دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و همکاران سایر دستگاههای فرهنگی و متولی در این حوزه در هفته های اخیر افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی است، اظهار کرد: به لطف خدا و همکاری مردم عزیز شاهد هستیم که مردم در اماکن عمومی و فضاهای مختلف به مرور پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه باید در تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز جدی تر و با سرعت بیشتری حرکت کنیم، افزود: تاکید استاندار گلستان در تمامی جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا نیز بر شتاب بخشیدن به روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه آمار بیماران بستری کرونایی در سطح استان گلستان امروز نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستانهای استان گلستان 483 نفر است که نسبت به روز قبل 34 نفر کاهش داشته است اما این آمار شکننده بوده و می تواند در روزهای بعد در صورت بی توجهی بالاتر نیز برود.

گل فیروزی از بستری 90 نفر در بخش مراقبت های ویژه خبر داد و گفت: 36 بیمار نیز در شرایط حاد تنفسی بوده و به دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور متصل هستند که به صورت مداوم شرایط آنها بررسی و چک می شود.

وی با اشاره به اینکه تغییری در رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان گلستان رخ نداده است، ادامه داد: در حال حاضر شهرستانهای رامیان و گنبدکاووس دارای رنگ بندی نارنجی بوده و سایر شهرستانها یعنی مراوه تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، گرگان، بندرترکمن، بندرگز، کردکوی، گمیشان و آق قلا در شرایط قرمز به سر می برند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد