hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > میوه دولتی شب عید همدانی‌ها ۲۵ درصد ارزان‌تر از بازار عرضه می‌شود

میوه دولتی شب عید همدانی‌ها ۲۵ درصد ارزان‌تر از بازار عرضه می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: عرضه میوه دولتی شب عید با نرخ ۲۵ درصد کمتر از سطح بازار انجام می شود.

رضا البرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: 1800 تن سیب و پرتقال برای تامین نیاز مردم در شب عید خریداری و ذخیره سازی شده که عرضه آن از نیمه دوم اسفند ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا قیمت میوه‌های دولتی در ستاد تنظیم بازار استان تعیین نشده است، تصریح کرد: توزیع میوه‌های دولتی با هدف جلوگیری از گرانی در زمان پیک خرید مردم انجام می‌شود‌.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار میوه همدان در وضعیت رکود به سرمی‌برد، عنوان کرد: در این روزها مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید میوه به خرید پوشاک و آجیل بپردازند‌.

البرزی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی در عرضه میوه و سبزیجات مورد نیاز مردم وجود ندارد، گفت: در محصولاتی مانند هویج، کاهو و کلم با مازاد عرضه مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت سیب‌زمینی هم نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و به ثبات رسیده است، تصریح کرد: عرضه مستقیم این کالا با هدف تعدیل قیمت در بازارچه‌های شهرداری انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه طرح عرضه مستقیم میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر مطرح شده است، اظهار داشت: اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

البرزی با تاکید بر اینکه برای عرضه میوه دولتی هم در چادرها انجام می‌شود، گفت: غرفه‌ها در نقاط در دسترس مردم برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت بسیار ارزان برخی کالاها مانند هویج، کاهو و کلم سبب ضرر و زیان کشاورزان شده است، گفت: این موضوع باعث کاهش کاشت در سال‌های آینده می‌شود.



رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه قیمت محصولات بر اساس میزان عرضه و تقاضا به صورت روزانه در میدان بار تعیین می‌شود، افزود: هرچه میزان عرضه بیشتر باشد قیمت آن کالا ارزانتر می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد