hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کاهش رسوب کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

کاهش رسوب کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

ایسنا/خوزستان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۲۹ درصدی موجودی کالای اساسی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) را داشته‌ایم و شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

‎عادل دریس در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بارگیری کالاهای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری در بندرامام خمینی (ره)، اظهار کرد: رسوب کالای اساسی در انبارهای این مجتمع بزرگ بندری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت و بندر امام خمینی(ره) با تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی به عنوان هاب غلات کشور  نقش به‌سزایی در زنجیره‌ تامین کالای کشور ایفا می‌کند.

‎به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۷۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی پهلوگیری کردند، افزود: بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالای اساسی شامل دانه روغنی، کنجاله سویا، ذرت، گندم، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی تخلیه شده است و این میزان کالا، رشد ۲۱ درصد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

‎مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۲۹ درصدی موجودی کالای اساسی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) را داشته‌ایم و به همین منظور با بهبود فرآیندهای بارگیری و خروج کالاهای اساسی شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در رسوب و مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

‎مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به دلایل تسریع خروج کالا از انبارها گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص و صدور مجوزهای لازم و به کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری از اهم عواملی است که موجب تسریع در فرآیند خروج کالاهای اساسی شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد