hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آشنایی با روش های ایجاد انرژی مثبت در خانه

آشنایی با روش های ایجاد انرژی مثبت در خانه

در عصر امروز فنگ شویی و طراحی دکوراسیون از اهمیت به خصوصی برخوردار شده است که در برخی موارد می تواند هزینه بسیاری نیز در پی داشته باشد. از این رو برقراری انرژی مثبت در خانه از دیگر شرایطی است که بی شک هر فردی می خواهد آن را در محیط زندگی اعمال کند.

به طور کلی روش های کم ولی ساده ای وجود دارد که بتوان انرژی مثبت را به خوبی از در منزل برای مراقبت از روحیه و سلامتی خود در نظر بگیرید. چرا که مراقبت از خانه گاهی اوقات امری سخت و پیچیده می شود و آن به دلیل غم، اندوه و حتی استرس در  موقعیت های دشوار زندگی است. نکته حائز اهمیت آن است که در هر حالی به واقعیت های زندگی خود احترام بگذارید و در نهایت با پیروی از نکات برقراری از انرژی مثبت در خانه به انجام همه تلاش خود برای ایجاد یک فضای و حس خوب در منزل بکوشید.

آشنایی با روش های ایجاد انرژی مثبت در خانه

خوشبختانه می توان چنین بیان کرد که گام‌ های آسان بسیاری وجود دارد که مراقبان و ساکنان می توانند برای ایجاد انرژی مثبت به خانه از آن پیروی کنند. فضایی روشن‌ تر، تمیز تر و مثبت می تواند علاوه بر کمک به سلامت و رفاه کلی بیمار در منزل، افراد حاضر در این مکان را هم تا حد قابل توجهی تامین نماید. از این رو با ده روش آسان برای آوردن انرژی مثبت بیشتر به خانه آشنا می شوید.

برقراری انرژی های مثبت در محیط

این کار در ابتدا شاید کمی سخت و پیچیده در نظر آید اما باید توجه داشت که با رعایت برخی نکات می توانید از پس این کار به خوبی بر بیایید.


  • بر نور طبیعی خورشید تمرکز کنید

برای ایجاد چنین محیطی می توانید از این روش به خوبی استفاده کنید. گفتنی است که نور طبیعی خورشید تاثیر به سزایی در تولید ویتامین D دارد، که در نهایت خلق و خو را بالا می برد و باعث می شود افراد بلافاصله احساس شادی و شوق بسیاری کنند. علاوه بر این، دسترسی کافی به نور طبیعی خورشید می توانند به کاهش علائم افسردگی و بهبود بیماران تنها، بیمار یا سالخورده در منزل کمک به سزایی کند.

از این رو می توانید برای استفاده از قدرت مثبت نور خورشید، پرده ها را باز و یا آن ها را عقب بکشید تا به مراتب نور طبیعی وارد اتاق شود. همچنین تمیز کردن پنجره های شیشه ای و حذف موانعی که نور را مسدود می کنند نیز می‌تواند به ایجاد حس روشنی و مثبت اتاق کمک به سزایی قائل شود.


  • از بین بردن بی نظمی ها

طبیعی است که به هم ریختگی به ایجاد استرس منجر شود و از این رو هیچ چیز مانند استرس، انرژی مثبت را از بین نمی برد. علاوه بر اینکه بی نظمی می تواند زندگی را پیچیده کند بلکه طی مطالعات انجام شده، بر روی مغز و روحیه سالمندان تاثیر منفی نیز قائل می شود. همچنین از بین بردن بی نظمی های یک منطقه می توان کمک کند که به مراتب فضایی آرام و بازتر داشته باشید.


 در ادامه این فرایند نیز می توانید از شر وسایل و مواردی که دیگر مورد نیاز نیستند، خلاص شوید. همچنین انجام یک نظم ساده مانند رفع شلوغی یک کشو در آشپزخانه یا اتاق خواب می تواند تاثیر عمیقی بر مثبت بودن یک اتاق یا فضا داشته باشد. از این رو اطمینان حاصل کنید که قسمت های معمولی مانند میز های آشپزخانه، میز های غذا خوری، اپن های آشپزخانه باید همواره تمیز و پاکیزه باقی بمانند، چرا که در عوض می توانید آن را با یک گلدان گل یا هرچیزی که مورد پسندتان است، زیبایی ببخشید.

  • از گیاهان در منزل نگهداری کنید

گفتنی می باشد که گنجاندن گیاهان در برقراری انرژی در خانه می تواند تاثیر به سزایی قائل شود. چرا که گیاهان در منزل علاوه بر بهبود کیفیت هوا، زیبا سازی فضا و شخصیت بخشیدن به یک منطقه می توانند بسیار موثر قائل شوند. همچنین گیاهان آپارتمانی و گل های تازه بریده شده برای قلمه زنی می توانند به بهبود احساس و حالات روانی بیماران یا افراد مسن منجر شوند.

پیشنهاد می کنیم که گیاهانی به مانند سرخس را که به مراقبت آسان نیاز دارند، انتخاب کنید و سپس آن ها را در اطراف خانه در پنجره های آفتابی و مناطق پر رفت و آمد بچینید. همچنین برای تلفیق زیبایی بیشتر، گیاهانی مانند گل نیلوفر یا ارکیده را انتخاب کنید که به مراتب می توانند گل دهند و زیبایی و انرژی مثبت فضا را دو چندان کنند.

گفتنی است که برخورداری از گیاهان گلدار می تواند انرژی خوب و مثبت وصف نشدنی را در منزل ایجاد کند که تمامی افراد حاضر از بودن آن لذت ببرند.


  • استفاده از هوای تازه

بیشتر مردم می دانند که گذراندن وقت در خارج از منزل مزایایی به مانند کاهش اضطراب و فشار خون را به همراه دارد. اما در یک محیط سرپوشیده به مانند خانه برای گذراندن زمان زیادی در طبیعت برای افراد امری دشوار است. خوشبختانه، انجام این کار برای ایجاد انرژی مثبت در منزل بسیار آسان است. از این رو تا جایی که امکان دارد، پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود و مشام خود را از این حس خوب و تازگی پر کنید.

با این کار علاوه بر احیای هوای داخل منزل می توانید با نفس کشیدن آن به تازگی ریه های خود نیز بپردازید. در حالتی دیگر این روش به شما چنین کمک می کند که از صدا های بیرون به مانند آواز پرندگان، قطرات باران و یا حتی صدای خنده بچه ها را در خیابان بشنوند.

  • رنگی تازه به خانه ببخشید

شاید پیروی از این روش برای بسیاری از افراد میسر نباشد اما باید توجه داشته باشید که رنگ آمیزی یک اتاق می تواند از روش های فوق العاده ای برای ایجاد احساس تمیزی، تازگی، روشنایی و انرژی مثبت به شمار آید. از این رو رنگی را انتخاب کنید که افراد حاضر آن را دوست دارند و با دیدنش حس خوبی ورای آن ها را می گیرد.

توجه داشته باشید که با انجام نقاشی هایی بر سطح دیوار می توانید تا حد قابل توجهی از لکه بر روی دیوارها بکاهید و با بخشیدن فضای جدید به منزل خود از آن نهایت لذت را ببرید. همچنین در پایان می توانید یک مهمانی کوچک با دوستان خانوادگی خود ترتیب دهید تا از ایجاد تغییرات، بیشتر خوشحال شوید.

  • حیوانات را همراهی کنید

اگر در هر جایی از خانه یک پنجره بزرگ وجود دارد، یک ظرف کوچکی برای قرار دادن دانه پرنده ها به طور مستقیم بیرون از آن قرار دهید. گفتنی است که ظرف های دانه خور پرنده در اندازه های مختلفی وجود دارد که اگر فضایی برای گذاشتن آن ها در دسترس نباشد، می توانید از پایه های آهنی و یا نخ های محکم آن را آویزان کنید.

گفتنی است که پرندگان در عرض چند روز می توانند به فضای جدید برای تامین غذای خود عادت کنند که از این رو ساکنین آنجا می توانند از دیدن گونه های جدید و گوش دادن به آواز زیبای آن ها لذت ببرند.

  • قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید

گفتنی است که افزودن ر های رنگی به اتاق بلافاصله می تواند احساس روشنی و سر زنده تری به افراد حاضر ببخشد. خوشبختانه این روش یکی از ساده‌ ترین تغییراتی است که یک فرد می تواند آن را انجام دهد. از این رو چند کوسن با رنگ های روشن بر روی کاناپه بگذارید. طی مطالعات انجام شده چنین مشخص شده است که رنگ بر خلق و خوی افراد تاثیر می گذارد و رنگ های هیجانی مانند سبز، زرد و قرمز می توانند به ایجاد انرژی مثبت در خانه منجر شوند.


  • از حس بویایی استفاده کنید

حس بویایی را می توان از قدرتمندترین احساست به شمار آورد و طی مطالعات متعدد چنین مشخص شده است که رایحه درمانی در واقع می تواند به ایجاد احساس شادی در افراد کمک کند. از این رو برای جذب فوری انرژی مثبت به یک فضا می توانید از یک اسانس شاداب مانند اسطوخودوس، رزماری یا نارنگی انتخاب کنید و چند قطره آن را در یک پخش کننده محیط اضافه کنید.

توجه داشته باشید که روغن های ضروری غیر سمی، قابل تنظیم و بی خطر هستند که از این رو می توانید به ایجاد بوی تازه، انرژی و شادی به اتاق برای ساعت های طولانی کمک کنید.

  • به اهمیت نور توجه کنید

طبیعی است؛ اتاقی که تاریک و کم نور است به مراتب می تواند احساس افسردگی و نزدیکی را در افراد فراهم آورد. این در شرایطی است که حتی اگر اتاقی از نور طبیعی خورشید نیز برخوردار نباشد، با استفاده از لامپ و چراغ های سقفی در زمان های مناسب در طی روز نیز می توانید به ایجاد انرژی مثبت در منزل منجر شوید.

نکاتی که می توانید به کار ببرید

یادگیری برقراری انرژی مثبت در منزل برای همه افراد حاضر می تواند تاثیر گذار باشد. چرا که ایجاد یک اتاق شاد، روشن و سرشار از حس خوب می تواند تاثیرات قابل توجهی بر شادی و رفاه ساکنین داشته باشد. خوشبختانه، بهبود حال و هوای یک فضا امری آسان است که می توانید با در نظر گرفتن نکات گفته در ادامه به انجام آن منجر شوید.


  • هوای تازه و نور خورشید به ایجاد انرژی مثبت در خانه کمک می کند. بنابراین، مطمئن شوید که پنجره های خانه برای مدتی در صبح و طی روز باز هستند.
  • در خانه نباید هیچ گوشه تاریکی وجود داشته باشد. اگر فضایی از نور طبیعی کافی برخوردار نیست، از نور مصنوعی کافی اطمینان حاصل کنید. روشن کردن نور در زمان مناسب از روز، می تواند اتاق را روشن غنی از انرژی مثبت تر نشان دهد.
  • آکواریوم ها به مانند آب های متحرکی به شمار می آیند که زمانی به سمت شمال شرقی قرار گیرند، بسیار تاثیر گذار تر هستند.
  • از قرار دادن درخت، تیرک یا ستون رو به روی در اصلی خودداری کنید. توجه داشته باشید که در اصطلاحی به آن مانع در نیز می گویند که در نهایت از ورود انرژی مثبت به خانه جلوگیری می کند.
  • درب حمام را بسته نگه دارید.
  • در زمانی که از توالت استفاده نمی کنید، همیشه درب آن را بسته نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ شیر آب در خانه نشتی وجود ندارد.
  • از خوشبو کننده های دلپذیر در حمام استفاده کنید.
  • داروها را در آشپزخانه نگه ندارید.
  • در حین استراحت، تمام سیستم های الکترونیکی و به خصوص وای فای را خاموش کنید.
  • برای مدتی صبح، موسیقی های آرامش بخش و ترجیحا بی کلام گوش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که لبه های مبلمان و دیگر وسایل بیش از حد تیز نیستند.

پیشنهاداتی که در دکوراسیون منزل تاثیر گذار هستند

  • استفاده زیاد از رنگ های قرمز، مشکی و خاکستری در دکوراسیون خانه را محدود کنید.
  • توجه داشته باشید که تصاویر و تابلو های موجود در خانه باید همیشه مثبت باشند. از عکس هایی که جنگ، تنهایی، فقر را به تصویر می کشند خودداری کنید. از این رو برای تولید انرژی مثبت، تصاویر طبیعت را به نمایش بگذارید.
  • از رایحه های معطر استفاده کنید، توجه داشته باشید که روغن های طبیعی انرژی منفی را از بین می برند و با رایحه ای ماندگار، حس مثبت را در خانه افزایش می دهند.
  • سوزاندن چند برگ بو در گلدان، انرژی منفی و مضر خانه را پاک می کند.
  • از نگهداری زباله ها در ورودی درب خانه خودداری کنید.
  • از کارد و چنگال شکسته استفاده نکنید.
  • تمام اقلامی را که برای مدت طولانی از آن ها استفاده نکرده اید دور بیندازید.
  • زنگ های بادی را در نزدیکی ورودی اصلی آویزان کنید. برخی افراد بر این باورند که صدای موسیقی آرام بخش به مراتب می تواند رفاه و ثروت را در خانه به خود جلب می کند.
  • داشتن یک باغ سر پوشیده را در نظر بگیرید، جایی که می توانید هر روز صبح در آن بنشینید و در انرژی تازه غوطه ور شوید. گفتنی است که مدیتیشن در چنین فضاهایی می تواند فرد را از انرژی مثبت سرشار کند.
  • از رنگ کردن درب ورودی اصلی به رنگ مشکی خودداری کنید. در عوض، سایه های قهوه ای تیره را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که درب اصلی باید در جهت عقربه های ساعت باز شود.
  • تمام وسایل الکترونیکی را در اتاق نشیمن در جهت جنوب شرقی قرار دهید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد