hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مردم کمتر به رستوران‌ها سر می‌زنند

مردم کمتر به رستوران‌ها سر می‌زنند

رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران کرج گفت: با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه مانند گوشت، مرغ، برنج و... به صورت تورمی گران شده، رستوران‌ها نیز مجبورند به همان نسبت غذاهای خود را گران کنند بنابراین توان خرید مردم پایین آمده است.

رضا سلطان محمدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در شرایط فعلی تالارها همچنان با ظرفیت ۳۰ درصدی که ستاد کرونا اعلام کرده بود و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی  فعالیت می‌کنند.

به گفته وی اتحادیه درمورد داشتن کارت واکسن توسط تمام اعضا و کارکنان نظارت می‌کند و اکنون تمام اعضا کارت واکسن دارند.

وی با اشاره به گرانی مواد اولیه رستوران‌ها گفت: با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه مانند گوشت، مرغ، برنج و... به صورت تورمی گران شده، رستوران‌ها نیز مجبورند به همان نسبت غذاهای خود را گران کنند بنابراین توان خرید مردم پایین آمده است.

وی در مورد نرخ انواع غذاها در رستوران‎ها گفت: نمی‌توان قیمت‌ ثابتی ارائه کرد. قیمت گوشت و مرغ و مواد اولیه برای رستوران داران مدام در نوسان است و این موضوع برمتغیر بودن قیمت‌های عرضه  تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین نمی‌توان نرخ گذاری ثابتی انجام داد.

رئیس اتحادیه صنف تالار و رستوران داران کرج افزود: رستوران‌ها و تالارها در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند ولی هیچ گونه بخشودگی‌های مالیاتی و تسهیلات خاصی برای این قشر که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند، در نظر گرفته نشده است.

به گفته سلطان محمدی حدود ۱۵۰ یا ۱۶۰ تالار در کرج فعالیت می‌کردند که بعد از شیوع کرونا و ورشکستی حدود نیمی از آنها، اکنون  حدود ۸۰ تالار فعال هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد