hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جانفشانی خلبان جنگنده از وقوع فاجعه جلوگیری کرد

جانفشانی خلبان جنگنده از وقوع فاجعه جلوگیری کرد

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: خلبان جنگنده سقوط کرده با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی روز دوشنبه در گفت و گویی با تسلیت شهادت خلبانان این جنگنده اظهار کرد: خلبانان ما برای آنکه آسیبی به منطقه نرسد و با توجه به اینکه منطقه سقوط، منطقه ای پرتراکم و پرجمعیت است، هواپیما را به نقطه ای خلوت هدایت کردند و در حالی که می توانستند خودشان را نجات دهند، اما جان خود را فدا کردند.

وی افزود: به دلیل عرض کم بودن ورزشگاه محل سقوط، هواپیما به خارج از ورزشگاه و خیابان وارد شده و موجب جان باختن یکی از هموطنان نیز شد.   

وی اظهار کرد: این سانحه در حین انجام ماموریت آموزشی که در منطقه در حال انجام بود، رخ داد و با توجه به اشکال فنی که در هواپیما به وجود آمده بود، خلبان نتوانست آن را به باند پرواز برساند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز  یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد.

بر اساس گزارش های اولیه هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

بر اثر سقوط جنگنده اف ۵ در داخل شهر تبریز علاوه بر ۲ خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد