hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز

سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز

صبح امروز دوشنبه، 2 اسفندماه، یک فروند هواپیمای جنگی در مقابل فرهنگسرای الغدیر تبریز سقوط کرد.

مسئول روابط عمومی پایگاه دوم شکاری تبریز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر اظهار کرد: یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ دقایقی قبل در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر سقوط کرد.

وی ادامه داد: این هواپیما که دقایقی قبل در فراز آسمان تبریز پرواز می کرد، در یکی از محلات شمالغرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) و فرهنگسرای الغدیر (کشتارگاه قدیمی تبریز سقوط کرده و فعلا در محل حادثه در حال بررسی سایر موارد هستیم.

گفته می شود خلبان این جنگنده در محل حادثه به شهادت رسیده ولی این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است .

جزئیات جدید از سقوط هواپیمای جنگی در تبریز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی آخرین وضعیت سقوط هواپیمای جنگی در تبریز را تشریح کرد.

محمدباقر هنربر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این حادثه با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است.

هنربر خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

گفتنی است، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز دوشنبه، دوم اسفند ماه، در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه یکه‌دکان تبریز، در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

نقص فنی علت سقوط جنگنده بود/ ۲ خلبان شهید شدند

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی در تشریح جزئیات سقوط جنگنده در تبریز گفت: ‌حدود ساعت ۸ یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی در تشریح جزئیات سقوط جنگنده در تبریز اظهار داشت: ‌حدود ساعت 8 یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می‌شود و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی اظهار داشت: سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز خبر داد و اعلام کرد: این هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است.

این هواپیما که در فراز آسمان تبریز پرواز می کرد، در یکی از محلات شمال غرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (42 متری) سقوط کرد. گزارش های اولیه حاکی است محل سقوط این هواپیما در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس بوده است. استاندار آذربایجان شرقی هم در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

بهادری جهرمی: شهدای خلبانان پایگاه شهید فکوری مانع فاجعه‌ای بزرگ شدند

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شادت و دلیری، ایثار و از خودگذشتگی، درّ گران‌بهایی است نهفته در خون ایرانیان.

بهادری جهرمی افزود: تبریک به خلبانان ارتش که در لحظاتی نفس‌گیر انتخاب کردند سبک بالانه از جان بگذرند و مانع بروز فاجعه‌ای بزرگ شوند تسلیت به خانواده معززشان روح دو شهید ارتش شاد و یادشان ماندگار.

پیام تسلیت وزیر کشور در پی سقوط هواپیمای نظامی در تبریز

وزیر کشور، جان باختن دو خلبان و یک شهروند بر اثر سقوط هواپیمای جنگی در تبریز را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

احمد وحیدی در پیام تسلیتی خطاب به خانواده جانباختگان در سقوط هواپیمای نظامی در تبریز نوشت: خبر جانباختن حافظان آسمان شمال غرب کشور، خلبانان متعهد و شجاع سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان حنیفه‌زاد و آسمانی‌شدن یکی از شهروندان عزیز کشورمان در این حادثه تلخ و غمناک موجب تألم همه شهروندان عزیز کشور شد.

جانفشانی خلبان جنگنده از وقوع فاجعه جلوگیری کرد

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: خلبان جنگنده سقوط کرده با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی روز دوشنبه در گفت و گویی با تسلیت شهادت خلبانان این جنگنده اظهار کرد: خلبانان ما برای آنکه آسیبی به منطقه نرسد و با توجه به اینکه منطقه سقوط، منطقه ای پرتراکم و پرجمعیت است، هواپیما را به نقطه ای خلوت هدایت کردند و در حالی که می توانستند خودشان را نجات دهند، اما جان خود را فدا کردند.






امتیاز: 1 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد